Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja men jag håller stenhårt på MINST 13 januari... Särskilt som jag vet att det retar Särskilt två av sambons bröder med fruar. ;) men jag har alltid kört benhårt på 20 dag knut.
Jag har verkligen inget stenhårt datum, vare sig för när granen kommer in eller åker ut. I år kom den in ungefär vid lucia och idag är den avklädd. Någon gång efter nyår blir det att den åker ut, och jag brukar ta det när jag fortfarande är ledig (vilket är till och med söndag). Lika roligt att ta in den är det att få ut den igen, tycker jag. Det blir ljust och luftig och man börjar ana VÅREN :) !
 
Jag har verkligen inget stenhårt datum, vare sig för när granen kommer in eller åker ut. I år kom den in ungefär vid lucia och idag är den avklädd. Någon gång efter nyår blir det att den åker ut, och jag brukar ta det när jag fortfarande är ledig (vilket är till och med söndag). Lika roligt att ta in den är det att få ut den igen, tycker jag. Det blir ljust och luftig och man börjar ana VÅREN :) !
Vi var lite sena att fixa i år var typ 2 advent faktiskt brukar bli senast 1 advent. Men eftersom att vi fick in två julgransmarodörer förra året fick vi införskaffa ny..
 
Här snöar det o blåser, men storm är nog att ta i (runt 20 i byarna). Varit i stallet idag o ska tillbaka dit strax, sen 2-3 gånger till innan ikväll.
 
Snön yr ner 🌨️

20230106_091509.webp
 
Som Jens F sa - bara bönder rider med brun sadel och svart träns 😁😁

Jag är nog lite bonde men rider inte med olika färg på sadel och träns :nailbiting: :D
Det är det man upptäcker när man slutar med hästeriet, att man "råkar" ha sjuttioelva träns av olika färg och skepnat, "bara" 8 sadlar med tillbehör till varje tänkbart tillfälle osv...
Har jag hört alltså - av en vän :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 821
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 701
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp