Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag har hört detta, det ska såklart kollad upp först. Men det känns faktiskt rätt knäppt att plocka in en levande gran bara för att den ska dö också. Precis som jag älskar mina två julstjärnor jag köper varke år som däremot aldrig vill dö 😅 Hyacinterna får nytt liv i stallet efter jul i alla fall.
Visst förstår jag tanken på att granen dör tar emot, men den konstgjorda granen orsakar så mycket mer elände i andra delar av världen där vi slipper se eländet även om konsekvenserna av klimatkrisen märks även här.
 
Ja jag har hört detta, det ska såklart kollad upp först. Men det känns faktiskt rätt knäppt att plocka in en levande gran bara för att den ska dö också. Precis som jag älskar mina två julstjärnor jag köper varke år som däremot aldrig vill dö 😅 Hyacinterna får nytt liv i stallet efter jul i alla fall.
Har för mig att det finns någon tjänst där man kan hyra levande granar som sen planteras ut igen. Jag hoppas i alla fall att den finns och at jag inte bara drömt det 😄
 
Ja, googlade lite men svårt att hitta något aktuellt. Tycker det borde finnas!
Tror det faller lite på problem med återplanteringen. De gillade nog inte att stå inne ett par veckor för att sedan planteras ut igen. Vet att det funnits möjligheten att returnera huggna granar till en del återförsäljare, men just att plantera om dem är det länge sedan jag såg.
 
Sitter och skrattar åt googles annonser. De envisas med att visa mig blöjannonser före nästan varje YouTubeklipp jag tittar på. Alltså jag är 45 år och har inga barn (eller partner) och har inga planer på att skaffa några ens om det inte vore så att bästa före datum är passerat. Varför tror de att jag är intresserad av att köpa Pampers?
Jag är inte ens 40 och börjar få klimakterie annonser 🤣 Barn relaterade annonser gav de upp med för ett antal år sedan.
 
Godmorgon. Sovmorgon är helt underbart! Sov ända till 6.45. Sa till sambon igår kväll att jag hoppades kunna sova i alla fall till 4.45, så två timmar extra är fantastiskt!
Jag hade väckarklocka i sovrummet så vaknade 5. Men ligger kvar i sängen ännu. Tydligen kommer väckarklockan ringa resten av helgen med.
 
Ja jag har hört detta, det ska såklart kollad upp först. Men det känns faktiskt rätt knäppt att plocka in en levande gran bara för att den ska dö också. Precis som jag älskar mina två julstjärnor jag köper varke år som däremot aldrig vill dö 😅 Hyacinterna får nytt liv i stallet efter jul i alla fall.
Jag hade sådan tur att det stod en lagom stor och fin gran bakom stallet i år. Hade spanat på den sedan i somras. Den stod alldeles för nära stallet - jag kan inte ha några granar där - så den skulle ändå bort. Kändes lite bra att den fick "avsluta sitt liv" som pyntad julgran... :D
 
Vaknade upp med huvudvärk. Så det blir kaffe snart för att se om det går över, i ett svagt ögonblick har jag lovat barnen att bada idag :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 819
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 700
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp