Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har spikat boende för oss under de störiga arbetena i huset framöver. Stället vi hyr är jättefint och vi har bott där förr. En stor anledning till att vi ville just dit är att de hade hästar på gården varav jag kärade ner mig i en. Det var faktiskt han som gjorde att jag började läsa här på Buke och fundera på att återuppta hästeriet. Nu fick jag dock veta att hästarna inte står på gården längre, och jag är så besviken :( Min allergi tålde precis att klappa honom lite och bli fnorkad och fnulad i ansiktet av hans mjuka mule en stund. Balsam för själen som jag längtade efter så himla mycket att få uppleva nu igen.

Nåväl. Skönt i alla fall att den biten av fixandet är fixad. Tak över huvudet och dessutom trevligt sådant, med inhägnad trädgård för galningarna att rusa runt i.
 
Sitter och skrattar åt googles annonser. De envisas med att visa mig blöjannonser före nästan varje YouTubeklipp jag tittar på. Alltså jag är 45 år och har inga barn (eller partner) och har inga planer på att skaffa några ens om det inte vore så att bästa före datum är passerat. Varför tror de att jag är intresserad av att köpa Pampers?
 
Sitter och skrattar åt googles annonser. De envisas med att visa mig blöjannonser före nästan varje YouTubeklipp jag tittar på. Alltså jag är 45 år och har inga barn (eller partner) och har inga planer på att skaffa några ens om det inte vore så att bästa före datum är passerat. Varför tror de att jag är intresserad av att köpa Pampers?

Brukar poppa upp likande för mig och jag är i samma situation som dig :p Mkt oklart ändå. Mer rimligt när jag får reklam för rullatorer typ
 
Sitter och skrattar åt googles annonser. De envisas med att visa mig blöjannonser före nästan varje YouTubeklipp jag tittar på. Alltså jag är 45 år och har inga barn (eller partner) och har inga planer på att skaffa några ens om det inte vore så att bästa före datum är passerat. Varför tror de att jag är intresserad av att köpa Pampers?

Tja, jag tror sådana har använts till hovomslag. Annars har jag ingen förklaring 🤷‍♀️ :rofl:
 
Sitter och skrattar åt googles annonser. De envisas med att visa mig blöjannonser före nästan varje YouTubeklipp jag tittar på. Alltså jag är 45 år och har inga barn (eller partner) och har inga planer på att skaffa några ens om det inte vore så att bästa före datum är passerat. Varför tror de att jag är intresserad av att köpa Pampers?
Får reklam för klockor, datorer och labbutrustning. de två första kan jag förstå. men labbutrusting? jag jobbar som en glorifierad bibliotekarie! Menar visst går jag runt och tittar på saker men bara för att kontrollera serienummer och besiktningsdokument, etc.
 
Sambon blev ju sugen på att testa att gratinera en till hummer och följa receptet vid nyår ännu bättre (då vi missade citronsaften) och varför inte; vi hade ju ett presentkort från julen -21 på tex citygross som annars skulle "brinna inne" i övermorgon. Så åkte förbi stallet och lunchfodrade och vidare in till stan för att köpa det och lite andra matvaror samt in på Hööks för att köpa fler broddar 😊. Och vilken mysig kväll sen! 😍. Först stallet och så tömkörde en vän och jag våra hästar en sväng; vad snön lös upp underbart vackert, härligt 😍. Hemma blev det att ta helg med en film, vitlöksbaguette, lite färska räkor, dela på en hummer och så en bacardi breezer watermelon till mig och öl till älsklingen; himla gott och mysigt 😋😍.
 
En lever återhämtar sig.

En njure är exakt så dålig den är. Den kan bara bli sämre.
Så "gränsfall" säger inte så mycket. Stadium 4-5 brukar innebära dialys. Stadie fem kalla terminal. Då är det nära noll.

Så gränsfall - är det nära dialys?

Vad läkaren sa att värdena låg på gränsen av för högt/lågt? Kommer inte ihåg vilket. Och att de såg lite sämre ut än förra omgången provtagning.
 
Med tanke på vilka miljöbovar konstgranar är så tycker jag du ska fortsätta med äkta gran, om du ska ha någon alls. :)

Ja jag har hört detta, det ska såklart kollad upp först. Men det känns faktiskt rätt knäppt att plocka in en levande gran bara för att den ska dö också. Precis som jag älskar mina två julstjärnor jag köper varke år som däremot aldrig vill dö 😅 Hyacinterna får nytt liv i stallet efter jul i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 815
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 700
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp