Morbror kommer nästa vecka
Tänkte först skriva mormor haha blev lite rörligt hon är borta sen flera år
Tänkte först skriva mormor haha blev lite rörligt hon är borta sen flera år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket väl iofs stödjer tesen att det GÅR att få vård även om man inte åker charter. (Och att man blir lite extra tacksam över att sjukvården här hemma är gratis )Jag har oturen att
1. Flugit ambulans-propellerflyg i Mexikos vildmark (gött med utökad reseförsäkring
2. Fått kolera på Kuba
3. Dragit på mig Denguefebern i djungeln
(Ja jag borde resa charter )
Nu ska det tapetseras! Målet är att bli klara idag. Återkommer när det är klart
Vilket väl iofs stödjer tesen att det GÅR att få vård även om man inte åker charter. (Och att man blir lite extra tacksam över att sjukvården här hemma är gratis )
Halvt kl
Kände att min allmänbildning på kolera var undermålig så var tvungen att läsa på lite (avstår helst från praktisk erfarenhet).
Verkar som att det, likt andra allvarliga diarréer, främst är vätskeförlusten som är problemet. Uttorkningen gör att man mår dåligt, får cirkulationskollaps och eventuellt kolar vippen (helt obehandlat upp till 50 % dödlighet i epidemier! ). Behandlas i enklare fall med att dricka vätskeersättning, i svårare fall med stora mängder intravenös vätska. I riktigt allvarliga fall kan droppet kombineras med antibiotika.
Blir man allvarligt sjuk är det alltså bättre, både ur resistenssynpunkt och för sin egen överlevnads skull, att pallra sig iväg till sjukan och få dropp, än att självmedicinera med antibiotikatabletter.
Smittar via kontaminerat dricksvatten så det är antagligen säkrare att dricka vin (sistnämnda är egen slutsats, har ingen källa på detta).
Gubben och sonen lagar mat. Då gick strömmen precis. Lagom kul.
Dottern ligger på förlossningen.
Ja, det är det första. Jag har sagt att Hemlis kommer den 7e. Och jag tror på en pojke.Är det första barnbarnet?
Ja det ska bli riktigt roligÅ vad spännande då blir ni mormor och morfar då eller ?