Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår precis!Brukar inte vara så berörd av nyår. Har typ aldrig firat, och de senaste åren har jag varit i stugan med hundarna och så även iår (fast bara en hund i år).
Märker dock att jag reagerar rätt negativt på alla peppiga sammanfattningar på fb/insta. Vet inte öht vad jag skulle skriva på en sån. Har typ jobbat och hängt med hundarna 2022? Är väl som många andra högtider, man blir påmind om vad man inte har.. rätt tungt idag
Usch va deppigt det blev. Jag har ju faktiskt haft ett jättebra 2022 egentligen, är nog inte det som det handlar om ändå. Deppigheten kommer och går, hoppas på att få lite hjälp att reda ut lite kring det framöver!Brukar inte vara så berörd av nyår. Har typ aldrig firat, och de senaste åren har jag varit i stugan med hundarna och så även iår (fast bara en hund i år).
Märker dock att jag reagerar rätt negativt på alla peppiga sammanfattningar på fb/insta. Vet inte öht vad jag skulle skriva på en sån. Har typ jobbat och hängt med hundarna 2022? Är väl som många andra högtider, man blir påmind om vad man inte har.. rätt tungt idag
Tack! Du har så rättJag förstår precis!
Men de (få) gånger när jag varit med på en såndär peppig fest med fantastiska bilder, har det i verkliga livet slutat med bråk och alldeles för fulla personer.
Men det läggs rätt sällan ut på Insta..
Jag försöker leva efter "Jämför inte ditt inre, med andras yttre fasad."
Men det är jäkligt svårt ibland.
Nä, nä, nä, så där har mina aldrig uppfört sig! Inte en enda siames eller oriental har varit sådanna vildar, tycker det stämmer mer på bondkatter faktiskt.
Kan också relatera, har barnet här så är inte ensam egentligen men blir lixom inget firande. Blir ingen fin mat, ingen speciell dag alls. Egentligen gör det inget, men ibland kommer ensamhetskänslorna ändå när man märker att de vänner man brukar skriva/prata med är upptagna…Brukar inte vara så berörd av nyår. Har typ aldrig firat, och de senaste åren har jag varit i stugan med hundarna och så även iår (fast bara en hund i år).
Nyårdsgudstjänst skulle jag tro Alternativt vigsel, även om det är lite ovanlig tidpunkt.Kyrkklockorna ringer här sen några minuter. Visst är det för att kyrkoåret slutar kl 18 på nyårsafton?
Edit: Det slutar tydligen kl 18 lördagen före 1a advent. Vad ringde de för nu då? Får googla mer …
Ja, där har du nog satt lite fingret på en del av känslan för mig. Jag är inte så noga med att fira, men tråkigt att inte ha nån att messa med för att ”alla andra” firar!Kan också relatera, har barnet här så är inte ensam egentligen men blir lixom inget firande. Blir ingen fin mat, ingen speciell dag alls. Egentligen gör det inget, men ibland kommer ensamhetskänslorna ändå när man märker att de vänner man brukar skriva/prata med är upptagna…
Så himla tråkigt.De går i pension och ingen vill ta över (det är en mom 'n pop store).