Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hussarna berättade att just det där med att komma med presenter i sängen är vedertaget även hemma. För ngn vecka sen hade den röde hämtat en hel blombukett, dock blomma för blomma och omsorgsfullt lagt på olika ställen i sängen. Disktrasor är också en favorit 😆
Apporterar har nästan alla gjort och den första lilla honan i ett syskonpar släpade runt på stora badlakan och jag kunde hitta skurtrasor i sängen. Brorsan apporterade glasspinnar och de låg alltid på badkarskanten när jag badade, med ett och annat ofrivilligt dopp, men aldrig att de varit så sjövilda någon av dem eller efterföljande. Lille Skrutt dänger ju sina glitterbollar i huvudet på mig när vi ska sova om jag inte gömmer dem under kudden, men sen sover han på armen med syrran i mitt knäveck under täcket. Älskar att ligga i famnen när jag är på toan och väntar utanför duschen på att jag ska bli klar, men de vill mer vara nära än jaga varandra runt väggarna. 😻😸
 
Apporterar har nästan alla gjort och den första lilla honan i ett syskonpar släpade runt på stora badlakan och jag kunde hitta skurtrasor i sängen. Brorsan apporterade glasspinnar och de låg alltid på badkarskanten när jag badade, med ett och annat ofrivilligt dopp, men aldrig att de varit så sjövilda någon av dem eller efterföljande. Lille Skrutt dänger ju sina glitterbollar i huvudet på mig när vi ska sova om jag inte gömmer dem under kudden, men sen sover han på armen med syrran i mitt knäveck under täcket. Älskar att ligga i famnen när jag är på toan och väntar utanför duschen på att jag ska bli klar, men de vill mer vara nära än jaga varandra runt väggarna. 😻😸

Dessa varvar mellan att vara jättebusiga och superkeliga!
 
Sitter och kollar större lägenheter för att kunna köpa 10 katter. Tyvärr finns inget bra ute som möter mina krav 😅
Sen är jag ju tyvärr inte rik heller men även OM jag hade varit det så finns det inga lägenheter som inte är demolerade
 
Om du blir jätterik kan du odemolera dom :D

Svårt ändå! Dels att bli jätterik men också att återställa. Har ngn ryckt bort ett originalgolv tex blir det aldrig samma sak 🥲 Ännu värre alla dessa fruktansvärda fönsterbyten. Det går ju liksom inte ens försöka återställa och går inte att leva med. Det är ju skitsamma om du har takmålning och kakelugn om du har dessa fönster (ja de är från en annons på Hemnet och beskrivs som ”välbevarat sekelskifte med originaldetaljer” ☠️

DC5E6682-2016-4A7C-901F-5E8A6834A74B.jpeg
 
Sitter i soffan och känner mig mindre nyårig pga hatar nyår samt har rädd hund. Så en bit innan 12 lastar jag hundar och åker ut till stallet där de får lyssna på greatest hits i bilen medan jag håller koll på djur och skålar med hyresgästerna. Skönt att lösdriften är skonad från de flesta raketer etc.
 
Nä, nä, nä, så där har mina aldrig uppfört sig! Inte en enda siames eller oriental har varit sådanna vildar, tycker det stämmer mer på bondkatter faktiskt. 😾
Känner inga orientaler, men jag har fått ärva några bondkatter som betett sig sådär + lite till, därför att deras ägare trott att dom ville vara innekatter - det ville dom inte... :cautious:
Hos mig är katter inne/ute-katter som dom behagar och det passar de flesta bonkatter ;)
Kanske @tornblomma ska skaffa sele till vildarna och ta dagliga promenader :angel::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 779
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 697
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp