Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sista rastningsrundan är gjord, bra nyårsväder ute med regn 👍

Smällde nyss några gånger utanför, helt utan reaktioner från Sparven. Skönt det! Har dock aldrig smällt så nära stugan tidigare nyår, så hoppas det är lugnt vid midnatt ändå.
 
Håller för övrigt med om det där med fomo när andra lägger ut glammiga fester, varje gång jag var på en sån i min ungdom var det alltid nån som grät på toa eller nåt.

Även de där glättiga års sammanfattningarna, en vän och hennes sambo lade upp varsin där det framstår som att allt varit guld och gröna skogar med nya jobb, köpt hus etc men jag vet ju att den enslingen trivs på sitt nya jobb, den andra tog det evigheter för att få ett nytt jobb och de var nån vecka från att få betala skadestånd på sitt bolån med förbehåll för att lägenheten inte blev såld…
 
Vaknade precis. Katterna körde cirkelträning till 03 inatt. De körde runt i lägenheten, sen klättrade de i 220 upp på loftet där de sen körde ett upplopp runt i sängen. Sen in i förrådet bakom loftet. Själva målgången var att de hoppade ut och landade på mitt huvud. Detta upprepades kanske 7635 gånger.
Lyckades ändå somna 03 men vaknade 05 av att den ena satt och vrålade rakt in i mitt öra.
Sa en del fula ord då ska jag erkänna. MEN nu när jag vaknade upp så låg bägge ihopslingrade i sängen och spann så gulligt att allt nästan är glömt?
Dålig uppladdning inför nyårsfest dock…
Sa ju det, zoomies kl 03.00 standard med kissar. :laugh:
 
Apropå uppdateringar på sociala medier...jag brukar tänka att det handlar om den som skriver, och inte om mig. Att det som skrivs är vad skribenten vill/behöver skriva inför sig själv, och inte har sin mening i jämförelse till mig.

Har man haft det tufft i perioder under året kan man ändå ha ett behov av att lyfta fram det som ändå varit positivt, för sitt eget välmåendes skull, utan att det egentligen är menat som att försöka berätta för hela världen hur lyckad man är.

Men just för att jag vet hur det funkar med överrösandet av lyckade människor och fantastiskta moments i sociala medier, så försöker jag att göra mina egna flöden blandade.

Önskar er alla här ett gott nytt år! ❤
 
Taggad för bingolotto!
Samma här. Den enda gång jag har vunnit (har i och för sig knappast varit en flitig spelare under åren) var förra nyår när jag vann 200 kr. Pengarna har suttit på mitt Bingolotto-konto och nu har jag köpt lott för halva summan. Helt säkert kan jag inte upprepa förra årets bedrift så i år blir det nog ingen vinst... :D

Jag är också taggad :D vinner extremt sällan o oftast bara en ny lott men skitsamma, bra underhållning :laugh:
 
Årets sista VGV!

Jag har varit och handlat för sista gången ever på vår färghandel, den slår igen idag. Sedan blev det ett stopp på delin, jag kom på att jag ville ha oliver till bubblet och deras oliver är gudomliga.

Katten har kommit in och får nu finna sig i att vara inne, en vet inte när det börjar smälla...

Visa bifogad fil 109519
Trist. färghandeln kan allt om färg men folk köper på byggvaruhuset som inte har en susning om vad som passar till vad.
Inget utbildat folk men såga till en bräda är dom duktiga på ...
 
Kom hem för en timme sedan efter att ha ätit middag på det indiska stället :d Det smäller en del här men är lugnt ändå, barnfamiljerna brukar gå ihop och smälla mellan 20-20.30, sen är det lugnt fram till midnatt så behändigt. Fältet de smäller på ligger så perfekt att jag ser allt från fönstret :D Katterna bryr sig knappt, Lillkatten sitter och tittar storögt på färgerna :heart
Ikväll är det bingolottomys, har lovat katterna ett gigantisk kattträd om jag skulle vinna den där miljonen :laugh:
 
Känner inga orientaler, men jag har fått ärva några bondkatter som betett sig sådär + lite till, därför att deras ägare trott att dom ville vara innekatter - det ville dom inte... :cautious:
Hos mig är katter inne/ute-katter som dom behagar och det passar de flesta bonkatter ;)
Kanske @tornblomma ska skaffa sele till vildarna och ta dagliga promenader :angel::D
Nackdelen är att en blir av med en kisse min inne/utekatt försvann 27 februari -00
misstänker starkt rävfamiljen som tydligen etablerat ett revir här... Inte ett spår trots chip och öronmärkt.

:(
 
Har ätit potatissoppa med grönkålschips och rågcrisp med bönspread. Tänkte ju laga saffransrisotto också men jag funderar på om jag är nöjd såhär.

Det smälls en hel den runtomkring men hundarna är hittills okej med det. En del kolla-läget-blickar på mig och stora killen ville ut och se vad det var, men i övrigt inga särskilda reaktioner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 697
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp