Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu sanerat mig själv samt satt på lite ögonskugga. En av katterna gick in i duschen och klagar nu högljutt över att han är BLÖT om tassarna 😅
Jag ska fira hos grannarna med stor våning och kungsbalkong med utsikt över hela stan.
Min efterrätt är förberedd och behöver bara läggas upp snyggt. Tydligen stressas det enormt nu med alla förberedelser för övriga rätter.
Nu är frågan vad man ska ta på sig? Är tyvärr för fet för de mest festliga blåsorna. Men tänker att Gucci aldrig slår fel så jag kommer inventera det beståndet. Kanske en kul hatt också
Pj's o en snygg hatt ?
Jag avlade siameser for lange, lange sedan. De var alla som @tornblomma 's vilddjur. Men istallet for att apportera stal de alla glittriga foremal de kunde hitta och gomde nogsamt sa man fick leta ihjal sig nar man forlorat smycken. 😂
Jag har aldrig traffat nagon bondkatt (faktist har jag, i Malaysia) som varit sa insisterande som Siameser och orieHHH
:laugh:
 
Har nu fått på mig en lång grön linklänning. Så bekväm! Och praktisk att kunna ha långkalsonger under utan att det syns :D
Tänkte ta en kortis ut i stallet snart och sätta på radion sen smälta tenn sen ut till den lite större byn och skjuta raketer (verkligen inte mitt påhitt detta galenskap) sen vid tolvslaget vara bland hästarna och kolla till dem och ge extra grovfoder
 
Apropå uppdateringar på sociala medier...jag brukar tänka att det handlar om den som skriver, och inte om mig. Att det som skrivs är vad skribenten vill/behöver skriva inför sig själv, och inte har sin mening i jämförelse till mig.

Har man haft det tufft i perioder under året kan man ändå ha ett behov av att lyfta fram det som ändå varit positivt, för sitt eget välmåendes skull, utan att det egentligen är menat som att försöka berätta för hela världen hur lyckad man är.

Men just för att jag vet hur det funkar med överrösandet av lyckade människor och fantastiskta moments i sociala medier, så försöker jag att göra mina egna flöden blandade.

Önskar er alla här ett gott nytt år! ❤
2022 har varit ett skitår. Fare thee well.
 
Samma här. Den enda gång jag har vunnit (har i och för sig knappast varit en flitig spelare under åren) var förra nyår när jag vann 200 kr. Pengarna har suttit på mitt Bingolotto-konto och nu har jag köpt lott för halva summan. Helt säkert kan jag inte upprepa förra årets bedrift så i år blir det nog ingen vinst... :D
Jag vann en hundring på uppesittarkvällen men tror du jag kom ihåg att lösa in den till idag? 😂
 
Precis varit ute och fodrat. HELT tyst här - så skönt :) ! När jag går ut nästa gång - vid tolvslaget - lär det smälla en del. Men på hyfsat avstånd så hästar och katt brukar kunna tolerera det. Men jag tar inga chanser. Jag vill vara där ute med lyset tänt, prata med djuren och se till att alla har det bra!
 
Är det bara jag som får upp den konstiga reklamen för något man stoppar i örat som gör att man kan höra en viskning på långt avstånd... Jag har sett den sedan igår och förstår verkligen inte varför.... :confused: Jag vill INTE höra viskningar på avstånd - alls. Tack! :D
 
Själv har jag haft en ledig vecka, totalt bortkopplad från allt i princip. Är ett bra sätt att sparka ut det gamla året på. Ensam hemma ikväll med katterna som är skotträdda, sambon jobbar. Så hoppas att folk ska hålla sig lite i skinnet i år. Förra året fick jag sitta med Kajsa över en timme i soffan innan hon varvade ned pga av att några tonåringar tyckte det var en god ide att bränna av raketer nedanför vårt köksfönster mitt i området.

Önskar ett Gott nytt år ♥️ Själv önskar jag mig att det planar ut lite och jag äntligen bara kan få göra det jag vill utan att behöva lösa massa problem längs vägen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 697
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp