Vad gör vi? Del CLXIX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
KÀnns inte sÄ nyÄrigt, alldeles för tyst i SkÄnebyn. Förutom nÀr grannen kastade ut en bomb vi 22 tiden o jag nÀstan tappade en tallrik i golvet, va fan! :devil:
Hunden klagade pÄ att den inte Ätföljdes av en ljusshow ,knÀppa Àlskade vovve :love1:
 
Min assistent orkar visst inte va vaken lÀngre men vÀl förunnat lite sömn, hon har kollat vÀldigt noggrant pÄ bingolotto :heart
20221231_212958.jpg



Var och kollade pÄ kommunens fyrverkerier tidigare idag
Gissar de var jĂ€ttefina? 😃 HĂ€r kör kommunen inget fyrverkeri i Ă„r, covid sĂ€gs va orsaken men jag misstĂ€nker det Ă€r en pengafrĂ„ga.
 
Klockan ar 2 pa eftermiddagen och Maken och jag har just atit middagen's forratt som en "mitt emellan ratt". :p
Friterad brie med hjortronsylt och friterad persilja. Det ar nog 15 ar sedan sist och precis sa gott som jag kom ihag.
Eller godare. Jag hade inte panco brodsmulor hemma, men da jag fatt 10 kg skalade hasselnotter.
(Pa riktigt ... forstar ni ens hur vansinnigt mycket hasselnotter jag har? Och hur stor plats det tar i frysen i portionsforpackningar da odlaren, som jag fick notterna av, forklarade att de behovde frysas for att halla sig fracha)
Well, jag anvande alltsa finhackade, rostade. hasselnotter i stallet for brodsmulor. Det var en klar forbattring. Nu smalter jag forratten medan Maken stadar koket. Det kan bli en efterratt fore middagen ocksa. Jag har forberett tre efterratter. đŸ˜Č🙄😂
 
Min assistent orkar visst inte va vaken lÀngre men vÀl förunnat lite sömn, hon har kollat vÀldigt noggrant pÄ bingolotto :heart
Visa bifogad fil 109595



Gissar de var jĂ€ttefina? 😃 HĂ€r kör kommunen inget fyrverkeri i Ă„r, covid sĂ€gs va orsaken men jag misstĂ€nker det Ă€r en pengafrĂ„ga.
Det Àr verkligen skillnad pÄ fyrverkerier och fyrverkerier! Filmen var för stor för att dela :down:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. VÀldigt lÄngt inlÀgg, dÄ jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig sjÀlv ocksÄ ;) Jag Àr i 30-Ärs Älder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
  • LĂ„st
Tjatter Årets första bokbingo Ă€r hĂ€r! 30 brickor att fylla och jag tĂ€nkte vi kör frĂ„n januari till sista april om ni inte tror det Ă€r för lĂ„ng...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny trĂ„d dĂ„ det första bingobrickan innehöll tvĂ„ rutor med samma text, detta Ă€r nu korrigerat och den gamla trĂ„den lĂ„st! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok DenhÀr berÀttelsen börjar i december Äret 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle fÄ en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp