Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var och kollade pĂ„ kommunens fyrverkerier tidigare idagJag kĂ€mpar för att hĂ„lla mig vaken Ăter saltlakrits i hopp att det hjĂ€lper. Men snart tolvslaget och dĂ„ vill jag se alla fyrverkerier Har tĂ€nkt tanken att det kanske gĂ„r göra fyrverkerier som inte lĂ„ter men fortfarande Ă€r vackra SĂ„ hemskt med de djur som blir pĂ„verkade
Gissar de var jÀttefina? HÀr kör kommunen inget fyrverkeri i Är, covid sÀgs va orsaken men jag misstÀnker det Àr en pengafrÄga.Var och kollade pÄ kommunens fyrverkerier tidigare idag
bland rÄttors legender kommer ditt nam att vara död i mÄnga tusen generationer.
DÀser = dÄsar & jÀser? eller Àr det nÄt regionalt kanske?DÀser. Har Àtit mat, ost och chips. HÄller mig vaken genom att titta pÄ dokumentÀrer. Lagom intensivt för en hjÀrna som brukar sova vid den hÀr tiden
Ett ord med lÄng historia!DÀser = dÄsar & jÀser? eller Àr det nÄt regionalt kanske?
Det Àr verkligen skillnad pÄ fyrverkerier och fyrverkerier! Filmen var för stor för att delaMin assistent orkar visst inte va vaken lÀngre men vÀl förunnat lite sömn, hon har kollat vÀldigt noggrant pÄ bingolotto
Visa bifogad fil 109595
Gissar de var jÀttefina? HÀr kör kommunen inget fyrverkeri i Är, covid sÀgs va orsaken men jag misstÀnker det Àr en pengafrÄga.
âförtyngd (af vĂ€llefnad)â Ă€r det bĂ€sta jag nĂ„nsin lĂ€stEtt ord med lĂ„ng historia!
https://www.saob.se/artikel/?unik=D_2401-0340.ICJC
(Obs jag hittar ocksÄ pÄ ord med jÀmna mellanrum men just dÀsa har jag nog hört andra mÀnniskor sÀga sÄ eventuellt Àr det sÄ vi pratar runtom Göteborg )
Var i landet Àr det?
DET var lÀnge sedan! Tack för tipsFriterad brie med hjortronsylt och friterad persilja. Det ar nog 15 ar sedan sist och precis sa gott som jag kom ihag.