Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ganska mycket fyrverkerier men hästarna var jättelugna! Alla stridsflygplan och helikoptrar och drönare under hösten verkar ha haft en positiv effekt.

Shettisen ställde sig på "sin" kulle för att se på fyrverkerierna, som traditionen bjuder 😂. Han gör det varje år.
 
Ja det går ju inte att klaga på inflation, elpriser osv när vi fortfarande är så rika att vi bokstavligen kan bränna upp pengar.
Jag tänkte samma, inflationen märktes inte här där jag bor för fy för den lede vad det smälldes vid 12 slaget. Aldrig varit med om så intensivt tror jag. Det regnar och är molnigt och ändå ska det skjutas och smällas. Vilket slöseri med pengar.

Hade hellre sett en riktig ljusshow. Tills dess tittar jag på det, eftersom det är fint, men jag gråter inte om det blir mindre sådant nästa år.
 
E7A71734-7DC6-43DA-BD70-AE55ED5B66FF.jpeg

Gott nytt år! Nu är det nattinatt här, Helmer sov genom det hela
 
Det blev på gränsen till jobbigt för Whippishen när det smälldes väldigt högt och väldigt nära en stund efter de flesta slutat. Men på det hela gick det bra här idag.

Kände lite nostalgisk längtan efter dagarna då nyår innebar fest utan ansvar och utan en tanke på att fyrverkerier var dåliga på något sätt. Hoppas på att åtminstone återinföra festaspekten nästa år.
 
Hostar ner i sängen efter ett tolvslaget hos hästarna. De små shettisarna orkade inte bry sig, det fanns ju mat. Gamla gubben ställde sig en bit bort när det smällde som värst. Vet inte varför han inte stod kvar med kompisarna, men han stod lugnt där och lyssnade. Sen kom han och åt igen när jag delade ut lite fler tussar innan jag åkte hem igen.
 
Lite typiskt när man smäller tidigare på kvällen, man skulle kunna hålla sig till tolvslaget om man nu ändå ska skjuta upp fyrverkerier tycker jag.
Men jag tyckte att de var fina och mera i ordning i år, kändes säkrare på något vis (jag har länge haft en rädsla för fyrverkerier sen barn för att jag inte litade på att folk skulle ha koll). Typ så visst jag kunde se så höll de sig på avstånd från hus och inte nära varandra. Dessutom sköt folk som mest precis vid tolvslaget, och någon halvtimme senare så hade allt slutat. Dvs de höll sig inom tiden.

Förutom någon enstaka såklart, men för det mesta så verkade folk sköta sig tyckte jag.

Men jag färgas nog av att vår smällrädda hund kunde vara i badrummet med radio på och verkade ta allt med ro. Hon låg ned på sidan när vi tittade in och viftade med svansen :love: (dörren stod öppen så att hon kunde gå ut från badrummet men hon höll sig frivilligt undan klokt nog.) Så allt gick bra! :up: Mycket tack vare sprejen tror jag.
 
Haltade nyss hem efter att ha dansat oavbrutet sen tolvslaget. Kommer ju kännas i kroppen när jag vaknar 😛 När jag lämnade 03.45 så började folk blanda drinkar 😅 Gissar att dessa personer ej kommer må kanon imorn.
Katterna är helt exalterade av att jag är hemma igen och spinner som besatta och förföljer mig överallt
 
Här small det bara lite precis på tolvslaget i kanske 5-10 minuter? Men katterna låg under min säng så drog igen dörren, hade rullgardinen nere och sen kollade på serier med rätt högt ljud. Grannarna fick stå ut under det där 10 minutrarna. Katterna smög fram ganska omgående och la sig i sängen bredvid matte när det blev tyst ♥️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp