Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg till Torsby med barnets första flyttlass. Hon kan det här med att prioritera, vi börjar med hästen idag så flyttar vi hennes möbler och prylar nästa helg. :laugh:

"Jag sover på luftmadrass första veckan, det är luuuugnt!"
 
Hos oss smällde det mindre än vanligt. Mycket mindre. Det brukar vara kopiösa mängder fyrverkerier, men i år var det måttligt. Esther gick inte ens ner och la sig i tvättstugan som hon brukar.

Hunden helt obrydd, dock lite distraherad när det började smälla när vi var ute på kvälkskiss, han hade inte riktigt tid att kissa.
 
Mockar!
Här är kärra två från första hästens box. Den förra var det 30 cm råge på. Brukar köra ut en när jag tar pissefläcken på söndagar
DSC_0176.JPG
 
Har laddat ner en bok till läsplattan :) . Ska bli intressant att se om det hjälper att biblioteket nu ändrar reglerna till att man bara får ladda ner en bok i veckan. Totalt nummer blir ju samma, dvs max 4 e-böcker böcker/månad, men nu har problemet varit att om man har försökt ladda ner något när halva månaden har gått så har bibliotekspotten nästan alltid uppnåtts. Det sorgliga är ju att det inte finns tillräckligt med pengar för att alla ska kunna ladda ner så många böcker de vill alltid....
 
Eldar och har tänt ljus på bordet. Det regnar/ösregnar och är från och till rätt mörkt och dystert, men ljus och brasa gör allting så mycket trevligare :) ! Inga storslagna planer för dagen. Jag har kört en disk och håller nu på att tvättar. Lägga mig på soffan och läsa boken som jag laddade ner låter rätt rimligt.... :)
 
Här smällde det lite grann tidigare under kvällen (runt kl 20-21), sen var det rätt mycket fyrverkerier runt 23,30-00,10 - en hel del av dem doldes dock av grannhuset (färgskenet syntes mot taket när jag kollade ditåt). Sen enstaka pang i ytterligare nån timme. Överlag ganska lugnt, mycket sv fyrverkerierna hördes inte så mycket utan syntes mest från vårt fönster. Det här var Lillans första nyår som ensamkatt. Hon var lite ängslig/"tittig" en liten stund men vi hade persiennerna nerdragna överallt utom i vardagsrummet och överlag verkade hon lugn. När jag la mig i sängen runt 00,15 så kom hon och la sig, sen sov hon. Jag är kluven till fyrverkerier - tycker att det är så himla himla fint, men ser också de negativa sidorna av det..
 
Ätit frukost. När partnern gick Upp kl 10 kändes det som att klockan var typ 06 O_o Gick ändå och la mig typ direkt efter tolvslaget. Ska göra klart mitt pussel och sen gå en långpromenad innan solen går ner.

Dottern började skruva på sig kl. 05.06 och jag låg blickstilla och tänkte att om jag inte rör mig så kanske hon inte hör att vi finns 😅 Men hon verkade höra min stilla vädjan och somnade om till 06.30.
 
Äter chips och hör hur sonen släpar lådor uppe i förrådet. Skulle bära in däcken i förrådet, men tada sonen hade ställt alla lådor precis innanför dörren. Det finns plats bakom lådorna, så han får helt enkelt göra om. Får snart gå och kika hur det blir.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 782
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp