Hade en helt fantastisk festmåltid på jobbet igår, länge sedan jag åt så gott.
Crostini med tapenad och crustader med smetana med lite citronsaft, citroncest, hackad rödlök, stenbitsrom och hackad gräslök, helt sanslöst gott och crustaderna försvann i ett nafs! Det ska jag absolut kopiera.
Förrätten jordärtskockssoppa med leveinbröd, jag hade glatt satt mig med grytan och tömt den. Wow!
Varmrätt ugnsstek oxfilé efter ens önskemål, rare, medium och well done, alla nöjda. Till det rödvin-, grönpeppar- och bearnaisesås samt en egengjord potatisgratäng med massor av Västerbottensost. Sallad på ruccola och körsbärstomater + smörstekta haricots vert.
Efterrätt chokladfondant med vaniljglass och en vaniljpannacotta med färska hallon och hjortronsylt i botten.
Utöver det så fanns chips, ostbricka med olika ostar, kex och druvor, oliver, lufttorkad skinka och salami.
Väl hemma gick det fort att ta in hästarna, lite väl fort, kanaljen stod på bakbenen i mörkret och lillan sprang nästan på mig men alla tre kom in som tänkt utan missöden. Äpplen, kraftfoder och hö, lugnt och stilla ute, inga smällar.
Släppte ut hundarna och fixade mat åt dem och katterna, slog mig ner en liten stund i soffan men hörde smällar på håll och när jag skulle ta in hundarna var en försvunnen!.
Han som är skottberörd naturligtvis, slängde på mig kläderna igen, lämnade grinden öppen och körde ett varv i byn och ropade men ingen hund. 2 timmars telefonkö till polisen.
Väl hemma igen mötte han mig på parkeringen och vi skyndade oss in men jag kunde inte höra några raketer i byn så jag gick helt enkelt och la mig utan att åka till hästarna vid midnatt.
Klockan ringde 05:20. Rastade hundarna, gav dem och katterna mat, slängde åt hönsen mat och skyndade mig att släppa ut förvånade och morgontrötta hästar som fick lite äpplen innan jag stressade iväg till jobbet. Nu har jag en stor tillbringare med bubbelvatten, druckit dagens första kaffe, tagit lite oliver, kex, ost och druvor som jag varken orkade eller hann äta igår, en macka med salami och har bara 11 timmar och 20 minuter kvar innan jag med gott samvete kan åka hem idag.