Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag somnade vid 22.30 o vaknade 23.53. Hur orkar folk ha ett liv sådär på natten?
Hästar ute sen 06.30, snart dags att gå ut med hunden.
I bostadsområdet var det faktiskt helt ok, hunden som är lite orolig lyfte ju bara på huvudet en gång o sen somnade hon igen.

Jag somnade vid 00.30, det var helt tyst i området vid 00.10.
 
Efterratt nummer tva ar nu avaten. Vi borjade med lakrits panna cotta och nu en pavlova ... jag har en cognac panna cotta kvar tills straxt fore 12 ...
Det ska bli interessant att se hur lang tid det tar innan jag somnar efter allt det sockret. 😊
 
Hade en helt fantastisk festmåltid på jobbet igår, länge sedan jag åt så gott. 😍

Crostini med tapenad och crustader med smetana med lite citronsaft, citroncest, hackad rödlök, stenbitsrom och hackad gräslök, helt sanslöst gott och crustaderna försvann i ett nafs! Det ska jag absolut kopiera. 🤩:d:d:d

Förrätten jordärtskockssoppa med leveinbröd, jag hade glatt satt mig med grytan och tömt den. Wow!

Varmrätt ugnsstek oxfilé efter ens önskemål, rare, medium och well done, alla nöjda. Till det rödvin-, grönpeppar- och bearnaisesås samt en egengjord potatisgratäng med massor av Västerbottensost. Sallad på ruccola och körsbärstomater + smörstekta haricots vert. 😊

Efterrätt chokladfondant med vaniljglass och en vaniljpannacotta med färska hallon och hjortronsylt i botten.

Utöver det så fanns chips, ostbricka med olika ostar, kex och druvor, oliver, lufttorkad skinka och salami.

Väl hemma gick det fort att ta in hästarna, lite väl fort, kanaljen stod på bakbenen i mörkret och lillan sprang nästan på mig men alla tre kom in som tänkt utan missöden. Äpplen, kraftfoder och hö, lugnt och stilla ute, inga smällar.
Släppte ut hundarna och fixade mat åt dem och katterna, slog mig ner en liten stund i soffan men hörde smällar på håll och när jag skulle ta in hundarna var en försvunnen!. 😳 Han som är skottberörd naturligtvis, slängde på mig kläderna igen, lämnade grinden öppen och körde ett varv i byn och ropade men ingen hund. 2 timmars telefonkö till polisen. :(
Väl hemma igen mötte han mig på parkeringen och vi skyndade oss in men jag kunde inte höra några raketer i byn så jag gick helt enkelt och la mig utan att åka till hästarna vid midnatt.

Klockan ringde 05:20. Rastade hundarna, gav dem och katterna mat, slängde åt hönsen mat och skyndade mig att släppa ut förvånade och morgontrötta hästar som fick lite äpplen innan jag stressade iväg till jobbet. Nu har jag en stor tillbringare med bubbelvatten, druckit dagens första kaffe, tagit lite oliver, kex, ost och druvor som jag varken orkade eller hann äta igår, en macka med salami och har bara 11 timmar och 20 minuter kvar innan jag med gott samvete kan åka hem idag.

 
Hade precis somnat så väcktes av fyrverkerierna vid midnatt. Mycket färre än förra året, men väldigt mycket närmare! Hörde bara 5-10 smällar dock, så var nog en tårta hos grannen. Både jag och Sparven blev överraskade, men han verkade inte bli rädd direkt. Skönt ❤️

Känner mig förkyld och eländig. Hoppas verkligen det är något kortvarigt denna gången, kan inte missa fler vaccinationer nu!
 
Hästarna utsläppta, det gick in tidigare igår pga av smällare och stormblåst. Ingen av dem hade något i mot det 😂 Hade ingen lust att jaga en 7 månaders på bygden igår. Hon var nöjd när hon fick komma ut till mamma för ett tag sedan ♥️ förundrad över hur kloka djur vi har.

Nu dags att ta tag i mockning och annat. Gäspar för fullt, trött trots att jag ändå inte somnade jätte sent igår.
 
Privattåg till jobbet kl 07.20 i morse, känns ändå lite lyxigt! 😄 Har nog aldrig haft ett helt tåg för mig själv förut.

93F5B8E7-200B-4B7A-9D25-7F6F0196C3C4.jpeg
 
Gott nytt år från ett jävla inferno av miljöförstöring. Utöver raketer så det lät som en krigszon har jag sett väldigt många såna japanska lyktor som rörde sig oroväckande fort över himlen. Hoppas bara att det inte orsakar några bränder. Nu hoppas jag att vi kan sova, men det låter så jävla mycket att A bröt ihop och grät till slut. Fan vad det här är ett värdelöst sätt att fira in ett nytt år! :arghh:
Samma här i Sävja
 
God morgon. Allt var lugnt här igår kväll. Lite fyrverkerier på avstånd som det brukar vara som sedan slutar helt ca kl 00:10. Alla var lugna och fina. Katten lämnade till och med stallet när det smällde som "värst" för att kolla läget.... :D Nu har jag precis ätit pannkaksfrukost. Lite seg men så blir det ju när man är uppe ett par timmar längre än man brukar.... :)

Ingen rolig reflektion när jag läser igenom inläggen. Det verkar som om det smällde MER än vanligt på många ställen? Hur har folk råd?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 782
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp