Vad gör vi? Del CLVIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
đŸ˜« Mitt i fotbollen blev det elfel, halva huset har ström, tyvĂ€rr verkar vattenpumpen gĂ„tt sönder/fattas en fas, bergvĂ€rmen funkar inte alls och frysarna gĂ„r tack vare förlĂ€ngningssladd till köket. Blir en kul dag i morgon...
 
Beklagar @Thomasine verkligen fruktansvÀrt att höra. Det Àr verkligen en tÀrande sjukdom för de runt omkring ibland nÀstan vÀrre Àn för personen sjÀlv i vissa stad
Tack snĂ€lla för din medkĂ€nsla! Det kĂ€nns sĂ„ tungt nĂ€r nĂ€r hela personligheten bara suddas ut och försvinner i tomma intet. ❀
 
Sitter och Àter varma mackor med för mycket ost och glÀds över smÄ saker idag. Som att jag sÄg pÄ min PetCam att shibasessan och kissekatt kan leka tillsammans nÀr jag inte Àr dÀr (NÄja, kisse leker och Drottningen av allt som Àr Viktigt rör pÄ sig ibland,) och att min vÀn som bor lÄngt hÀrifrÄn lyckades hitta sin hund igen!
Hennes gamla terriertant som nÀstan Àr blind och döv försvann uppe pÄ höglÀnderna igÄr eftermiddag och hittades nÀstan nyss av en spÄrhund. Frisk och sund, men lite nedtagen. Fy sjutton vad jag har suttit hÀr och grÄtit. Lilla, fina tant! <3
 
I dag har vi kort genom Texas hogplata, har heter det "high desert" ... det finns for det mesta en del gras, mycket ljust gult och absolut hart ... och darmed ocksa mycket vasst och stickigt.
Sedan fortsatte vi igenom New Mexico, men precis som Bugs Bunny gjorde tog vi inte en vanster svang i Albuquerque ... hoppas det inte var ett misstag.

Vi har nu kommit till Arizona, jag ALSKAR Arizona! Naturen har ar sa oerhort maktig ... och man kan undra hur nagon over huvud taget kunde valja att stanna och bo har fore AC och andra moderniteter.

Vi ar nu nagra miles fran Flagstaff och tanker ta oss till Bakersfield i Californien i morgon ... och da ar vi nastan hemma igen. Om det inte ar for manga vagbyggen och trafiken tillater kommer vi hem pa Fredag ... eller kanske Lordag.

I dag stannade vi pa 2 rastplatser och 2 bensinmackar. Rastplatserna har enorma ytor och jag kan latt slappa hundarna (en och en sa jag alltid vet var hunden ar ... de kommer ALLTID pa inkallning, men jag kan ju inte titta at tva hall samtidigt) det ar ju dock mycket trafik bara nagra meter bort, sa jag slapper dem aldrig med blicken. Utom Tate nar han har bollen ... NO WAY han springer bort fran mig da. :D

Det har var stenformationerna hundarna sprang runt till Lunch
IMG_3141.webp
 
Och har ar en stenformation dar vi star pa over natten. Jag gissar ungefar 1 hektar. av bara sand och sten, med nagra toaletter och picknick platser under tak, har galler det att skydda sig mot solen.

Mycket fint tyckte jag som alskar de har bergen och stenarna som ligger precis overallt. Tate gillade det ocksa, men Princess Diva trampade in en tagg i hoger fram och en i Vanster bak ... samtidigt😳 sa hon var mattligt road.

IMG_3145.webp
 
đŸ˜« Mitt i fotbollen blev det elfel, halva huset har ström, tyvĂ€rr verkar vattenpumpen gĂ„tt sönder/fattas en fas, bergvĂ€rmen funkar inte alls och frysarna gĂ„r tack vare förlĂ€ngningssladd till köket. Blir en kul dag i morgon...
Usch sÄ jobbigt (och förmodligen dyrt) att behöva ta tag i.... :( HÄller tummarna för att det inte Àr sÄ illa!
 
Usch sÄ jobbigt (och förmodligen dyrt) att behöva ta tag i.... :( HÄller tummarna för att det inte Àr sÄ illa!
Om en fas felas -och inte bara nÄgon huvudsÀkring- sÄ Àr det elbolaget som Äker ut till stolpen och lagar.
Har nÄgot gÄtt sönder pga fasfel sÄ tÀcker ens försÀkringsbolag det. Iaf hÀr funkar det sÄ.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

KatthÀlsa Jag har tvÄ innekatter, steriliserade honkatter, syskon frÄn samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var Ätta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. VÀldigt lÄngt inlÀgg, dÄ jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig sjÀlv ocksÄ ;) Jag Àr i 30-Ärs Älder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursĂ€kt för en lĂ„Ă„ng text. Jag Ă€r förtvivlad över situationen med min 7 mĂ„nader gamla valp, jag kĂ€nner mig sĂ„ jĂ€vla...
2
Svar
30
· Visningar
3 157
Kropp & SjÀl Jag Àr inne i Ànnu en (egentligen flera) omgÄng i vÄrden och jag kÀnner mig i sÄnt jÀvla underlÀge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 149
Senast: Hazel
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp