Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, här är det inte så.
En fas havererade ifjol och det var elbolaget som åkte ut på det, ingen av oss fastighetsägare och flera -inkl jag själv- bor på en jordbruksfastighet.
Märkligt att det är så olika, jag blev mer gråhårig när gamla kablar som gick till granntomten snorde ihop sig och orsakade jordfel i hela vår fastighet och jag försökte få elbolaget att komma ut och fixa det men de vägrade. I slutändan i samråd med ägaren till grannfastigheten klippte vi kablarna och vår elektriker såg till att det inte gick el dit.
 
Har fått för mig att vi jobbar med samma sak, och vet hur trist det är att sitta sysslolös när man är ny :) Bara tänker, det finns ingen typ administratör du kan fråga om arbetsuppgifter som ligger och bara väntar? Hade du varit på mitt jobb hade jag lätt satt dig att rensa i diariesystemet eller nått om du kom till mig och frågade 😅 (jag är dock inspektör, men även systemadmin). Tänker att det är roligare än att inte göra nått alls? Men det är ju en förutsättning att någon är på plats då..
Ingen på admin jobbar, så jag kan inte fråga. Det är bara jag och en till på hela våningen.

Men nu har jag bokat in lite besök i eftermiddag, så det händer lite! Måste gå och köpa strumpor, känns sådär att kolla avlopp i kjol och sandaler.
 
Lär bli fullproppat med folk här i morgon
O-ringen
 

Bifogade filer

  • 20220727_104804.webp
    20220727_104804.webp
    395,3 KB · Visningar: 25
På jobb. Dock är jga megatrött. Fått gå upp 3 ggr inatt för att äta. Inget roligt alls.

Kroppen är helt i olag känns det som men men. Det går väl över.

Hade tid hos naprapraten idag. hade glömt att avboka så lite surt. Känns lite ovärt att gå dit. Idag vart det dock lite bättre än sist.

Bokade i augusti också så ger jag det ett försök till. Annars går jag över till att boka en regelrätt massage istället.

Passade på att köpa lite grejer till stallet men tror jag tänkt lite fel så blir spännande att se vad det blir av det. Koppla lite vatten för att slippa lyfta massa tunga hinkar. :)

Så nu har jag kopplingar till förbannelse :rofl:

Blir en bra dag det här med så småningom
 
Ingen på admin jobbar, så jag kan inte fråga. Det är bara jag och en till på hela våningen.

Men nu har jag bokat in lite besök i eftermiddag, så det händer lite! Måste gå och köpa strumpor, känns sådär att kolla avlopp i kjol och sandaler.
Hur kan det vara att du har så lite att göra - fortfarande (för nu har du väl jobbat där ett tag?)? Det måste ju vara DÖTRÅKIGT.... :confused: ?? Det kryper i hela mig om jag inte har tillräckligt att göra när jag jobbar! (Tack och lov händer det mycket sällan när man är ansvarig för en grupp 1- och 2-åringar... ;) )
 
Hur kan det vara att du har så lite att göra - fortfarande (för nu har du väl jobbat där ett tag?)? Det måste ju vara DÖTRÅKIGT.... :confused: ?? Det kryper i hela mig om jag inte har tillräckligt att göra när jag jobbar! (Tack och lov händer det mycket sällan när man är ansvarig för en grupp 1- och 2-åringar... ;) )
Det är det! Jag sitter och surfar en stor del av tiden. Läser om olika anläggningar och så. Ibland kommer det in massor med ärenden på en och samma gång, då blir det fullt upp. Sen stannar det av.

Det är fortfarande en hel del jag inte vet hur man gör, och nu har alla jag kan fråga semester.
 
Nu har jag målat kaklet två gånger och det blev faktiskt jättesnyggt :up: ! Nu ska det få torka några timmar och sedan ska jag lägga på en ny silikonsträng mellan vask och kakel. Och sedan kan äntligen diskmaskinen få flytta tillbaka :) ! Jag har också målat hälften av luckorna (dvs 6 av 12) på ena sidan. Ser än så länge mycket fint ut :) ! I eftermiddag ska jag tvätta stommarna tänkte jag, och börja måla runt ovanskåpen. Nere väntar jag nog med tills hunden har gått och lagt sig ikväll... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 157
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 149
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp