Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kört häst och han har blivit duschad, schampoonerade, stått och myst med bot ryggvärmaren och allmänt haft det gött efter träning 💪 Han såg så nöjd ut när han trava ut i hagen och började beta gräs.

Sen handling och annat vuxen göra man tydligen måste klara av ibland 😆 Nu äntligen kaffe och vila en stund innan jag sätter igång och pluggar igen.
 
Slängt ihop en makraonilåda med kassler. Gott och rätt billigt då ica hade rabatt på kasslern och jag bara använde 250g av kilot jag köpte.
Jag behöver bli bättre på att äta billigare - och att veta vad man kan laga av mat som är på extrapris. Ibland ser man ju pangpriser men jag har ofta ingen aning om vad jag ska laga med dessa ting. Jag är bättre på att leta recept på saker jag tycker verkar väldigt gott och sen köpa allt som behövs oavsett pris :o
 
Fick besök av gammal student som ville tacka för att jag tydligen varit som en fast grund för hen att stå på när det annars var kaos. Fattade ingenting, så mycket har jag liksom inte interagerat med personen. :D
Men glad blev jag iaf!
Så fint! Ibland behöver man inte göra något speciellt, utan bara vara den som ”alltid är där”. Jag har flera elever som uttryckt detta, att det är en trygghet att veta att jag nästan alltid är på jobbet.
 
Klädkammaren är snygg och ordnad igen + att jag kört nästan all tvätt jag hade utom en omgång som får tas imorgon :banana: Vilken lättnad! Imorgon har jag dock en stor hög kläder att gå igenom men jag misstänker att hälften åker ut i slutändan :)
Nu är det bara att plocka ur sista omgången tvätt för dagen och hänga upp, sen ska jag göra en riktigt god middag som belöning! Har karré hemma och lite potatisklyftor i ugn blir det till :d
 
Åkte just förbi en väääldigt skraltig husvagn som gick skitsakta. Tänkte att den bärgades eller ngt. Men ser sen att det är en tysk-reggad husvagn som dras av en gammal tyskreggad encylindrig traktor med tysk flagga viftandes. Traktorn var däremot väldigt fint fixad.
Det stod Düsseldorf på den. Han har åkt länge på sin husvagnssemester! 😅
 
Fick besök av gammal student som ville tacka för att jag tydligen varit som en fast grund för hen att stå på när det annars var kaos. Fattade ingenting, så mycket har jag liksom inte interagerat med personen. :D
Men glad blev jag iaf!
När jag flyttade från min tidigare lägenhet kom det upp en äldre tant, storgråtandes. Tydligen hade jag varit en mycket bra granne trots att jag nog på sin höjd sagt hej någon enstaka gång. 😂
Ibland gör man större intryck än vad man tror.
 
Det kan man (oftast ska tilläggas) hittar du en äldre hen så vet dom vad som gäller.
Hur gammal är "äldre"? Jag skulle gissa att han är i 50-års-åldern, dvs ca jämngammal med mig.... ;)

Färgen ser i alla fall VÄLDIGT fin ut, dock torkar den fruktansvärt långsamt så jag lär nog inte ens kunna vända över luckorna och måla andra sidan idag..... Torkvädret är inte heller det bästa. Regnigt och kallt.
 
Fick besök av gammal student som ville tacka för att jag tydligen varit som en fast grund för hen att stå på när det annars var kaos. Fattade ingenting, så mycket har jag liksom inte interagerat med personen. :D
Men glad blev jag iaf!
Ibland är det man inte gör som har stor betydelse för någon. Jag kom en gång in på mitt kontor och hittade en söt liten blombukett och ett kort där det stod Tack! och ett namn. Jag förstod ingenting.

Jag gick ut till personen och tackade och frågade varför blommor. Det är tack för att du inte klagade eller "skällde" när rapporten var två dagar försenad pga privat trassel och bekymmer.

Jag blev också glad.:love:
 
R

ja, katterna kommer nog vara det svåraste provet. Min katt (numera död) berättade tydligt vem som var välkommen. Han la sig på halsen på de han inte gillade…

Min syster har ett ex, notera ex, som katten Bosse avskydde. Han, Bosse, brukade både bita och rivas. Exet klagade och sa att om det var en hund skulle du inte tycka att det var lika gulligt och naturligt. Bossekatten brukade dessutom hoppa upp på exets rygg och andra kroppsdelar i strategiska stunder om vi säger så.

Han är som sagt ett ex.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 157
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 149
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp