Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kom du ihåg pektin?Min krusbärssylt stelnar inte.. Den är mer som sås. Vad göra?
Japp. Hade i en hel del, men det kanske behövs ännu mer. Får köpa mer i så fallKom du ihåg pektin?
prova med att koka 5-6 min till och gör sen pektintest (dra sked i sylten,om den inte flyter ihop är den ok)Japp. Hade i en hel del, men det kanske behövs ännu mer. Får köpa mer i så fall
Är den kall eller varm nu? Tycker sylt - i alla fall för mig - brukar tjockna först efter att den få stå och kallna.Min krusbärssylt stelnar inte.. Den är mer som sås. Vad göra?
Den är kall. Trodde den skulle tjockna men inte den här gången. Ska testa att koka upp igen och koka några minuter, funkar inte det köper jag mer pektin.Är den kall eller varm nu? Tycker sylt - i alla fall för mig - brukar tjockna först efter att den få stå och kallna.
Hehe, inga misslyckanden här inte!Som del av syltkokemisslyckarekollektivet kan jag bara tipsa om att vinbärssås, körsbärssås och krusbärssås är svingott till glass. Alltså om det inte reder sig som man säger….
Berätta mer om vinbärssås!Som del av syltkokemisslyckarekollektivet kan jag bara tipsa om att vinbärssås, körsbärssås och krusbärssås är svingott till glass. Alltså om det inte reder sig som man säger….
Har bara misslyckats med röda. Funkar nog bra på både svarta och vita också. Får försöka misslyckas med det också snart.Berätta mer om vinbärssås!
Kan man göra på röda eller vita?
Tack för tipset,jag tänkte göra paj av mina krusbär, men nä så blir det inte tack vara dig.Som del av syltkokemisslyckarekollektivet kan jag bara tipsa om att vinbärssås, körsbärssås och krusbärssås är svingott till glass. Alltså om det inte reder sig som man säger….
Ont i magen
Har fått utskrivet omeprazol för att skydda magen från nya medicinen.
Den kommer imorgon.
Sjukt att behöva ta medicin för biverkningar av annan medicin
Prascend hette medicinen då
Du kanske skulle testa ytterligare covid-test? Det låter ju rätt mysko....och JOBBIGT....Alltså är ett vrak. Barnet verkar piggare men jag pendlar fortfarande mellan 40-41 i temp. Enormt ont i kroppen men inga direkta förkylningssymtom förutom rassel i lungorna. Barnet verkar piggare lyckligtvis! Förhoppningsvis blir jag också det imorgon
Du kanske skulle testa ytterligare covid-test? Det låter ju rätt mysko....och JOBBIGT....
Fick samtal från bonusdottern. Hon hade träffat en kompis igår. Personen i fråga hade när hon var på väg dit sagt att den var lite snorig mm. Den tyckt det inte var några problem att träffas. Nu hade visst kompisen konstaterar att det var corona. På måndag är det meningen att vi skall flytta bonusdottern och på tisdag skall hon åka med mammans familj till Lysekil. Kanske inte blir vare sig flytt eller Lysekil för henne...Nu åkte brorsan för att köpa covid-tester.
Alla undviker mig och barnet Vi lyssnar på Kim Wilde och spelar memory