Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det hjälper så kan jag berätta att min morfar fortfarande minns mormor, även om han ganska ofta misstar min mamma för henne. Mamma och mormor är väldigt lika så inte underligt, han hänger bara inte alltid med i att mormor är gammal nu också :)
Han trivs också mycket bättre på sitt boende än när han bodde hemma :) Så fort han flyttade dit sken han upp och blev aktivare, är flera barndomskompisar där och de pratar gamla minnen. Han kan enkelt träffa dem istället för att vara fast i huset och behöva hjälp med allt, blev som en frihet för honom.

Även om det är skitjobbigt hela processen så kan det bli bra för henne ändå :heart Även om det är otroligt ledsamt att inte bli ihågkommen.
Härligt att höra att det går att må bra trots Alzheimers! Tack än en gång för att du delar med dig <3

Min farfar är tyvärr död. Han dog år 2000 så han har inte funnits med oss på länge. Farmor och hennes sambo träffades typ 2010, så han har varit med ett tag. Men jag har uppfattat det som att den som är sjuk i Alzheimers har lättare för att minnas saker som hände längre bak i tiden (jämfört med saker som hände igår, tex). Är väl därför jag oroar mig för att hon inte ska komma ihåg sin sambo. Vet inte om han varit med "tillräckligt länge" eller inte. Men tiden får utvisa, det är ingen idé att ta ut något i förskott :) <3

Mamma var likadan stadigt sämre men mig kom hon ihåg, dock inte pappa som hon varit gift med i 50+år.
Skitsjukdom rent ut sagt för de anhöriga alltså. :(
Håller med. Skitsjukdom! :turd:
 
Härligt att höra att det går att må bra trots Alzheimers! Tack än en gång för att du delar med dig :heart

Min farfar är tyvärr död. Han dog år 2000 så han har inte funnits med oss på länge. Farmor och hennes sambo träffades typ 2010, så han har varit med ett tag. Men jag har uppfattat det som att den som är sjuk i Alzheimers har lättare för att minnas saker som hände längre bak i tiden (jämfört med saker som hände igår, tex). Är väl därför jag oroar mig för att hon inte ska komma ihåg sin sambo. Vet inte om han varit med "tillräckligt länge" eller inte. Men tiden får utvisa, det är ingen idé att ta ut något i förskott :) :heart
Varsego, är ju bra veta det kan bli bra också :)

Att minnas det gamla stämmer definitivt, morfar och hans barndomskompis satt en dag och pratade om en ko morfar köpte av honom när de var 20. Morfar mindes varenda liten detalj om kon O_o

Jag håller tummen din farmor fortsätter komma ihåg sin sambo, och även er :heart
 
Mitt lilla lyckopiller ❤️
DSC_0184.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 850
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 156
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp