Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbade från öppning till strax efter 14 och avslutade passet ute på driven där en gammal man var inne och handlade; 95 år nästa gång men det kunde man då inte tro. Efter att ha jobbat flera år med äldre så känner jag mig såklart alltid lite extra hemma med just dem när de kommer till butiken 🥰.
Efter jobbet följde sambon med bort till stallet så vi kunde hjälpas åt att mäta väggar på hästtransporten inför kommande väggbyte så det fick bli lite tillsyn av pållan ute i hagen idag ☺️. Sen hem och lagade middag: fick bli tacos idag; det är ju ändå lilllördag 😁, himla gott hursomhelst 😋. Fastnade visst I soffan sen; nåja skönt att bara slappa ☺️.
 

Bifogade filer

  • SS1.webp
    SS1.webp
    318,7 KB · Visningar: 70
Förberett morgondagens lunch. Delat stora tomater i bitar och blandat med hackad vitlök. Imorgon hackar jag färska örter och har i med kryddor och olja. Kokar spagetti till och blandar allt. Sitter hemma och jobbar så behöver förbereda lite för att lunchen inte ska bli två timmar typ 😀
Oj vad gott det lät, nu blev jag sugen att göra detsamma imorgon :d
 
Min mamma har pratat lite om att hon har en "jobbig" kund som är lite för social. Frågade om jag skulle följa med och hjälpa till med att skynda på denne, varav hon säger ungefär att den där är galen (inte som farlig, utan ungefär intensiv).
Jag: mer än mig..?
Hon: ...nej...

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det men väljer att ta det som en komplimang :cautious: :laugh:
 
Alltså är ett vrak. Barnet verkar piggare men jag pendlar fortfarande mellan 40-41 i temp. Enormt ont i kroppen men inga direkta förkylningssymtom förutom rassel i lungorna. Barnet verkar piggare lyckligtvis! Förhoppningsvis blir jag också det imorgon. Måleriet har fått vänta idag men räknar med att köra ett pass med det imorgon. Har introducerat barnet till Henry VIII. Tyckte det var dags. Vi har kommit till avrättningen av Boleyn 😅
Deja vue!

Du fick mig att minnas farfars (salig i åminnelse 💜) "God Natt sagor". Han var karriärofficer och intresserad av militärhistoria. Med sina livfulla och blodiga skildringar av stora slag som Actium, Lützen, Narva och hans favorit, Leipzig introducerade han oss till både spänning och historia.

Sov vi godt? Nja, vi drömde i alla fall om Caesar, Gustaf II Adolf, Carl XII och Napoleon.

Go' bedring till er begge!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 154
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp