Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
"försov" mig nästan en timme idag. Det räknas dock inte då jag har flextid. :laugh: men jag känner mig snurrig kan man lugnt säga. :angel: det räcker med alla andra år i skola och jobb där man absolut inte fick försova sig för att höra att det här känns helt fel.
Jag lyckades med det omvända i morse. Kollade på klockan när jag vaknade och konstaterade att den kommer ringa om 5 minuter så lika bra att pallra sig upp. Gjorde mig iordning, åkte till jobbet (tyckte det var underligt att det var så lite folk ute).
Kommer till jobbet 06:50. Jag börjar 8. :cautious:
Måste sett fel på klockan. :banghead:
 
.

vi får hoppas att den så kallade råvaruanalytikern får fel i sitt värsta scenario för det är som du säger en helt orimlig summa

Det var verkligen en skum skrämselartikel.

Råvaruanalytikern säger att det är stor osäkerhet och att elpriserna kan raka upp till 10 kr per kwh när det är som värst i ett extremscenario i södra Sverige.

Andra källor räknar en stor villakonsument på runt 20.000 kWh på ett år vilket då är kanske som mest 3-4000 kWh under en riktigt kall vintermånad.

Att priserna toppar kring 10 kr per kilowattimme innebär inte att medelpriset över en månad hamnar där.

Så det är ändå långt från 100.000 på en månad. Men å andra sidan är 15.000 på en månad också väldans jobbigt.
 
Målar.... Upptäckte att trots att jag är rätt försiktig så hade det runnit färg under skåpluckorna som ligger vågrätt på ett bord när jag målar dem... Nu är jag ytterst paranoid att det ska hända igen, och då blir det ju framsidorna som drabbas.... :cautious: Fast de ska i och för sig få sig en omgång färg till, så det jag får väl korrigera då om det skulle hända igen. Klet, klet, klet.... :wtf:
 
Målar.... Upptäckte att trots att jag är rätt försiktig så hade det runnit färg under skåpluckorna som ligger vågrätt på ett bord när jag målar dem... Nu är jag ytterst paranoid att det ska hända igen, och då blir det ju framsidorna som drabbas.... :cautious: Fast de ska i och för sig få sig en omgång färg till, så det jag får väl korrigera då om det skulle hända igen. Klet, klet, klet.... :wtf:
Det ÄR skitsvårt att undvika, du är absolut inte ensam!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 151
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp