Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch så jobbigt (och förmodligen dyrt) att behöva ta tag i.... :( Håller tummarna för att det inte är så illa!
Tack, vi fick åtminstone ut en elektriker, vår vanliga hade semester i fyra dagar så han sa åt oss att ringa en annan som faktiskt hade fyra veckors semester och alltså borde kunna åka. 😂 Fördelen med liten bygd och vi också är småföretagare, man känner igen varandra. :) Nu låter det åtminstone som om vattenpumpen går. 🥳
Om en fas felas -och inte bara någon huvudsäkring- så är det elbolaget som åker ut till stolpen och lagar.
Har något gått sönder pga fasfel så täcker ens försäkringsbolag det. Iaf här funkar det så.
Vi äger vårt skåp med faser, så vi får laga själva, det har elbolaget varit väldigt tydliga med. Antagligen för att det har varit en jordbruksfastighet från början.
 
Sitter på en tågstation i norra Tyskland och väntar på ett tåg som nog är försenat. Eftersom tyskarna är världsmästare i icke-service har jag ingen jävla aning om när Köpenhamnståget kommer då det varken finns en människa att fråga eller information på annat språk än tyska. Tålmodigt är vi några frusna krakar som väntar. 30 minuter försenat hittills
 
Fått iväg jobbansökan, det jobbigaste var att i deras system skulle man också skicka med ett kort på sig själv. Lyckades efter mycket letande hitta ett som såg okej ut men när ser man nånsin ok ut på kort tagna med mobilkamera? Jag gör det inte iallafall. Har funderat på att gå till en riktigt fotograf och boka smink innan för att ha ett gäng kort till såna här sammanhang som ser professionella ut.
Ett litet tips! Jag behövde en ordentlig bild för att jag ska vara gästföreläsare på en kurs i höst (grymt taggad för det för övrigt :D). Passade på när jag var iväg på konferens och ändå hade fixat håret och lite mascara. Vad en kollega med skapligt ny iPhone att ta en bild. Telefonen hade porträttmode och jag stod på en balkong så husen i bakgrunden blev snyggt suddiga och bilden blev toppen 👍 Kansle ett alternativ som är lite billigare och enklare om du känner någon med en skaplig mobil?


Sitter på jobbet. Har några samtal att ringa, men det får vänta tills efter frukost. Annars, nada.
Har fått för mig att vi jobbar med samma sak, och vet hur trist det är att sitta sysslolös när man är ny :) Bara tänker, det finns ingen typ administratör du kan fråga om arbetsuppgifter som ligger och bara väntar? Hade du varit på mitt jobb hade jag lätt satt dig att rensa i diariesystemet eller nått om du kom till mig och frågade 😅 (jag är dock inspektör, men även systemadmin). Tänker att det är roligare än att inte göra nått alls? Men det är ju en förutsättning att någon är på plats då..
 
Jag blev väckt av Lillkatten för nån halvtimme sen, matskålen var tom :eek: Sen hade hon massa energi så vi har lekt och då surade Lilla herrn så nu sitter jag i soffan med honom i knät :) Ska sitta nån timme, har tvätt-tid kl 10 och då ska jag även ta itu med kaoset i klädkammaren. Måste göras men tråkigt :meh:
 
Ett litet tips! Jag behövde en ordentlig bild för att jag ska vara gästföreläsare på en kurs i höst (grymt taggad för det för övrigt :D). Passade på när jag var iväg på konferens och ändå hade fixat håret och lite mascara. Vad en kollega med skapligt ny iPhone att ta en bild. Telefonen hade porträttmode och jag stod på en balkong så husen i bakgrunden blev snyggt suddiga och bilden blev toppen 👍 Kansle ett alternativ som är lite billigare och enklare om du känner någon med en skaplig mobil?

Tack för tipset kan vara något att fundera på. Skulle behöva gå en sminkkurs tror jag är helt värdelös på att sminka mig. Har aldrig haft något större intresse egentligen men ibland hade det varit kul att faktiskt kunna fixa till sig hjälpligt iallafall.
 
R
Asch då, de är inte så höga :angel:
1. Katterna avgör om ev partner accepteras. Ev partner säger inte nej till fler katter eller om jag får för mig skaffa andra djur...
2. Bör stå ut med att mina pågående projekt oftast är mitt i lägenheten.
3. Gillar laga mat för det gillar inte jag.
4. Ej skägg.

Det borde väl va enkelt hitta :angel::D :angel: Katterna är dock hårda kritiker 🧐
ja, katterna kommer nog vara det svåraste provet. Min katt (numera död) berättade tydligt vem som var välkommen. Han la sig på halsen på de han inte gillade…
 
R

ja, katterna kommer nog vara det svåraste provet. Min katt (numera död) berättade tydligt vem som var välkommen. Han la sig på halsen på de han inte gillade…
Oj, det var väldigt tydligt!

Min äldsta visar det genom att blänga konstant, insistera på att sitta i knät och är det nån som sover över så trycker han ner sig mittemellan, sen brukar svansen vara irriterad och landa i deras ansikte ett antal gånger 😅
 
Jag har lite ångest över en vänskapsrelation. Hon är hemma och hälsar på sina föräldrar i två veckor och jag har kunnat ses när som helst under den tiden medan hon har tid först i morgon och nu vill hon komma förbi hemma hos mig en sväng istället för att göra en utflykt som jag trodde att vi hade bestämt.

Det blir så ojämlikt när jag sitter och väntar, hoppas att hon ska ha vilja hitta på något medan hon hittar på saker med sina föräldrar, jobbar i kapp lite och vilar.

Det beror i grunden på att jag har det jobbigt med att jag känner mig ensam och inte riktigt har någon att åka på utflykter med och såg framåt att hon skulle komma och vi skulle hitta på saker. Hon fick barn under covid och jag förstår att barnet tar tid och energi men kan inte låta bli att känna mig bortvald.

Jag hälsade på henne för någon månad sedan och då åkte vi på en del utflykter både med och utan barn, hade nog förväntat mig att det skulle vara samma sak när hon är här.

Förra sommaren blev jag jätteledsen när hon valde att komma hem veckan innan jag fick semester och vi därför inte kunde ses alls. Jag berättade att jag blev ledsen och besviken och hon tyckte att det blev för mycket att hantera. Nu vågar jag inte riktigt säga hur jag upplever det i år eftersom jag är rädd att det ska bli samma reaktion som i fjol.

Är så knasiga att en av mina bästa vänner är den jag har mest komplicerad relation till och jag är så ledsen att vi inte verkar kunna prata om det. Jag förstår att jag borde sänka mina förväntningar men samtidigt säger hon att hon vill umgås och värdesätter mig. Och när jag var där umgicks vi 4 dagar i sträck utan problem.

Phu behövde skriva av mig lite, är ett bra sätt att få lite ordning på tankarna och kanske är det någon som känner igen sig?
Alltså, jag kan verkligen känna igen mig och lider så med dig! Känner mig som den mest drivande i många av mina vänskapsrelationer och det är verkligen värdelöst att känna sig lågprioriterad när man själv känner att man prioriterar den andre.

Jag tror det är bra att inse att den andre oftast inte alls känner på samma sätt, ock medvetet prioriterar bort en; det är ju ändå otroligt svårt att veta vad som pågår i någons liv och känsloliv, även om man är nära vänner.
Med det sagt har jag också valt att ge upp om vissa personer som jag trodde var vänner, då det tar mer energi än det ger att försöka rodda relationen helt själv. Skulle de höra av sig kommer jag gladeligen träffa dem, men har gjort mott bästa för att släppa besvikelsen och gå vidare :)

Men som i ditt exempel, du kan inte göra en liten enklare ”åtgärd” och bara fråga om ni inte kan göra en utflykt istället? Lägga upp frågan som att du har ett förslag planerat redan, och lättsamt försöka få till det istället för att lägga skuld på henne?
 
Superkul dag på tävlingarna igår :D Fick lite extra ansvar på hoppbanan, vilket känns kul! Fick också positiv feedback från banchefen och banbyggaren :bump:
Idag ska mina föräldrar ha både hundarna och min brorson, så jag har lite kortare pass så att det inte ska behöva ha hundarna riktigt hela dagen 🙈 Ska åka och träna lite agility med, så Sparven förhoppningsvis är lite lugn och harmonisk när jag lämnar över honom 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 157
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 149
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp