Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack allihopa för era gratulationer, blev riktigt rörd att få en fin Buke-guldkant på födelsedagen 🥹❤️ @tanten Jag lade över resten av firandet på mänskliga resurser, hundarna bidrog genom att vara kravlösa idag 😁
@athena_arabians vilken underbar tårta!🐾

Märkte dock att hur gammal man än blir är man ändå fortfarande ett barn på många sätt. Tyckte nämligen chokladmoussetårtan smakade äckligt besk vuxenchoklad och inte alls sött och gott som det ska 😝
 
Sista kvällen hos brorsan skulle vara lugn och tidig med hamburgergrillning. Blev inte riktigt så, brorsan fastnade på vägen hen med att försöka hjälpa in slåtterkross som havererat på ert mycket olämpligt ställe på Halmstavägen. Han borde varit hemma strax efter fem, kom halv nio ungefär. Blev en kort middag innan han la sig. I morgon åker vi till västkusten, ev via Ullared.
 
Visst var det PPID? Jag funderar på om inte min lilla bruna kan ha det. Har du lust att skriva ut lite hur din varit och var hon låg i värdet?
Det var PPID. Orsaken till att jag ville ha blodprovet var att hon i år inte släppte päls. Däremot upplever jag att hon inte har haft så mkt andra symtom. Veterinären upplevde henne inte bukig, hon är pigg och glad att rida.
För två år sedan var provet negativt. Har inte fått svaret. Ska begära ut svar på de prover som togs, får återkomma om det.
 
Har haft en ganska jobbig dag idag. Mycket ångest och en känslomässig berg och dahlbana.

Farmor har Alzheimers… och det börjar märkas att hon är mer snurrig än hon brukade vara. Och för att vara helt ärlig, det är ganska jobbigt att se henne förändras (ja, jag vet att det är ännu jobbigare för henne) 💔
Vi träffades tex i en park för att fika för någon vecka sedan, men då hade hon glömt fikat hemma. Besvikelsen och skammen i hennes ögon när hon insåg att hon glömt fikat hemma :( :cry:

Förra veckan var hon hemma hos oss i nya huset. Inom uppskattningsvis 15 min så frågade hon mig tre gånger om jag mår bra. Något hon aldrig gjort förr.

Nu har hon ringt och frågat mig två gånger när vi kommer hem. Jag vet att det kommer bli "värre". Men usch, jag tycker att det är så jobbigt att hon inte är sitt vanliga jag. Som sagt, jag vet att det är ännu jobbigare för henne (och hennes sambo som lever med henne varje dag), men jag tycker att jag ändå får lov att tycka att det är jobbigt 😣
Mamma var likadan stadigt sämre men mig kom hon ihåg, dock inte pappa som hon varit gift med i 50+år.
Skitsjukdom rent ut sagt för de anhöriga alltså. :(
 
Så nu börjar jag bli nervös att jag valt fel typ av färg till luckorna. Tänk om blanka luckor ser jättemysko ut i mitt gamla (tänk 60-tals) kök :nailbiting: ?? Det är helt släta skåpluckor med enkla kromfärgade handtag, så jag tycker egentligen inte att det borde bli fel med blank grå färg. Men tänk OM..... Jag tyckte (och tycker väl fortfarande trots mina tvivel... :D) att det kunde vara kul med blanka luckor och halvmatt kakel istället för - som nu - blankt kakel och matta luckor. Hoppas, hoppas att jag inte ångrar mig....
Tänker du måla för hand eller lämna bort?
 
Tack allihopa för era gratulationer, blev riktigt rörd att få en fin Buke-guldkant på födelsedagen 🥹❤️ @tanten Jag lade över resten av firandet på mänskliga resurser, hundarna bidrog genom att vara kravlösa idag 😁
@athena_arabians vilken underbar tårta!🐾

Märkte dock att hur gammal man än blir är man ändå fortfarande ett barn på många sätt. Tyckte nämligen chokladmoussetårtan smakade äckligt besk vuxenchoklad och inte alls sött och gott som det ska 😝
Grattis i efterskott.
 
Du får göra en powerpoint med dina krav…
Asch då, de är inte så höga :angel:
1. Katterna avgör om ev partner accepteras. Ev partner säger inte nej till fler katter eller om jag får för mig skaffa andra djur...
2. Bör stå ut med att mina pågående projekt oftast är mitt i lägenheten.
3. Gillar laga mat för det gillar inte jag.
4. Ej skägg.

Det borde väl va enkelt hitta :angel::D :angel: Katterna är dock hårda kritiker 🧐
 
Det är jobbigt för de anhöriga. Min pappa fick alzheimers när han var 59 år och det kändes så djävla hårt. Försök ta vara på de fina stunderna men själv tyckte jag det blev tuffare för varje år. Däremot blev det nog bättre för honom efter några år för då var han mer i sin värld och inte så medveten själv. Man förlorar ju en älskad person som den än gång var och det är alltid både sorgligt och jobbigt mentalt. Tyckte också det var jobbigt när han upprepade gånger ringde och frågade om samma saker. Ta hand om dig ❤️ har du några frågor om alzheimers eller hur jag upplevde vissa situationer eller bara vill ha stöd i situationen får du gärna skicka pm.
Det är en förfärlig sjukdom. Min bästa väninna drabbades för några årsedan och efter en ganska långsam inledning slog den till med full kraft och nu bor hin på ett demensboende och känner varken igen sin man, sina barn, barnbarn eller mig,

Vi har känt varandra praktisk taget hela livet. Hon var sju mpnader och jag tre är vi träffades första gången utanför Spencers konditori. Våra mammor var kollegaer och nära vänner. Vi har följt varandra genom livets alla skiftningar, kärlekssorger- rest tillsammans, och stöttade varandra under de två vanskligaste perioderna i våra liv. När hennes dotter kämpade med en tunör i hjärnan och gick bort som 18 åring och när minman hastigt och oväntat avled .

Att ringa Anne är fortfarande min spontana reaktion när något händer eller jag är pratsugen.
💖
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 157
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 149
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp