Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss kommit hem från stallet där jag lämnade av alla grejer från ullared. Pyntade en blomlåda med lavendel och murgröna som inhandlades. 🌱

IMG20220726195105.webp
 
Så nu börjar jag bli nervös att jag valt fel typ av färg till luckorna. Tänk om blanka luckor ser jättemysko ut i mitt gamla (tänk 60-tals) kök :nailbiting: ?? Det är helt släta skåpluckor med enkla kromfärgade handtag, så jag tycker egentligen inte att det borde bli fel med blank grå färg. Men tänk OM..... Jag tyckte (och tycker väl fortfarande trots mina tvivel... :D) att det kunde vara kul med blanka luckor och halvmatt kakel istället för - som nu - blankt kakel och matta luckor. Hoppas, hoppas att jag inte ångrar mig....
 
Kattungen firade sin 4 månaders dag med vaccination, besiktning och ID-märkning och han var såå duktig och första svängen ute I sele 🥰. Medan sambon åkte iväg åkte jag till stallet; pållan och jag stack ut på en kortare skrittsväng I blåsten och hon taggade såklart till där vi brukar galoppera längs med skogsvägen 😁. Jag har ju inte ridit ordentligt på 2 veckor mer än lite skritt för en vecka sedan och så lite avsuttet ett par dagar men aaaasch; hon studsa fram I iver så min härliga häst njöt säkert lika mycket som jag 😍, helt underbart, äntligen🥰. Sen ikväll for sambon och jag tillsammans bort till skogen för att plocka blåbär och svamp men han hitta ingen så tillsammans plockade vi lite drygt 2 liter blåbär tillsammans 😊.
 
Fått iväg jobbansökan, det jobbigaste var att i deras system skulle man också skicka med ett kort på sig själv. Lyckades efter mycket letande hitta ett som såg okej ut men när ser man nånsin ok ut på kort tagna med mobilkamera? Jag gör det inte iallafall. Har funderat på att gå till en riktigt fotograf och boka smink innan för att ha ett gäng kort till såna här sammanhang som ser professionella ut.
 
Tack :heart Och tack för att du delar med dig :heart

Ja, det är just det jag har ångest över, att det kommer att komma en dag när farmor inte minns mig längre. Att hon kommer titta på mig och fråga "vem är du?", att hon kanske inte kommer kunna bo hemma och att hon kanske inte ens kommer att minnas sin sambo sedan 10+ år 😣
Om det hjälper så kan jag berätta att min morfar fortfarande minns mormor, även om han ganska ofta misstar min mamma för henne. Mamma och mormor är väldigt lika så inte underligt, han hänger bara inte alltid med i att mormor är gammal nu också :)
Han trivs också mycket bättre på sitt boende än när han bodde hemma :) Så fort han flyttade dit sken han upp och blev aktivare, är flera barndomskompisar där och de pratar gamla minnen. Han kan enkelt träffa dem istället för att vara fast i huset och behöva hjälp med allt, blev som en frihet för honom.

Även om det är skitjobbigt hela processen så kan det bli bra för henne ändå :heart Även om det är otroligt ledsamt att inte bli ihågkommen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 850
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 157
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 149
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp