Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:cry:

1658610622343.webp
 
Uj så fort arbetspasset gick idag- gick ju i ett nästan hela tiden 😄. Efter avslutat pass efter stängning for jag direkt till mammas gård för att se till hennes katt och såklart klappade jag om honom när jag fixade vatten och foder men han visade tydligt med att greppa tag i mitt ena ben att han ville ha mer kel så det fick bli en stund till 🥰. Hemma släppte jag in honkatten till kattungen innan jag bytte om och for till stallet för lite longering i skritt och trav för pållan i duggregnet 😊. Sen kände jag för att koppla av I badbaljan efter att ha hållt igång hela dagen 😊.
 
Vi har inte kommit langre an till Alabama i dag eftersom jag glomde att vi bytte tidszone i slutandan pa Florida's "panhandle" och stannade pa ett bra "rest stop" dar hundarna kunde springa och ha kul ... men insag inte att vi kunde ha kort ett par timmar till. :cautious:

I morgon ska vi kora snett norrut ett tag for att ta oss fran Interstate-10 (som gar nastan langst soder ut tvars over USA) och ta oss ett steg uppat till Interstate-20 dar vi kor nagra timmar vasterut.

Jag raknar med att komma till Dallas, Texas i morgon och dar overger vi Interstate-20 och kor nordvast tills vi kommer till Interstate-40 .... och, voila, vi kor over Texas, New Mexico, och Arizona oknen's hogplata dar temperaturerna ar narmare 20*C pa dagen an 40 ... och med en AC som haltar ar det helt klart sa mycket trevligare.:)
 
Ajdå, kom på att jag inte ätit idag igen - alldeles för upptagen med datorn. Gör tabbouleh med små pauser mellan allt hackandet. Surar över att pci inte passar till grafikkortet av någon anledning. Det verkar finnas två 'lås' man kan ta bort men vågar inte peta på dem innan jag varit i kontakt med msi.

Stackars Megara, allt hon har hört från mig idag är, sluta! Ät inte på mina kablar, nej! Du får inte kliva på moderkortet och sprida statiska bruna hår. Sluta äta på sladdarna. Ligg inte på mina hårddiskar, Neeeej! Du får inte ha ner mitt grafikkort. SLUTA. Till slut gick hon ut till vardagsrummet och la sig i fåtöljen. Så nu har jag dåligt samvete och hon har fått Dreamies och en extra portion Sheba. Eftersom jag använt alla kartongerna som jag annars skyddar min hårddiskar med för att stänga till där jag inte har någon dörr så ligger nu allt öppet för en liten brun katts vassa tänder.
 
Nu verkar det faktiskt inte alls bli soligt här idag - prognosen fel igen.... :cautious: Jag tror att jag ska plocka blåbär dock. Men undrar när man kan tänka sig att blåbärsriset är något sånär torrt??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
727
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 131
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp