Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dammsugit och moppat - som vanligt har jag moppat in mig själv vid skrivbordet så nu får jag snällt vänta tills det torkat :D Jag är så vansinnigt kass på att städa. Jag städar och städar och det är fortfarande lika smutsigt. Så mycket beundran för människor som kan städa. Skulle aldrig kunna vara militär mtp hur man måste bädda.
 
Har bestämt mig för att ha en riktig njutardag! Gör bara saker jag vill göra, inte för att jag måste. När jag tröttnat är det okej att göra något annat. Det enda måstet jag har idag är att jag ska träffa en vän nere på stan, helt okej att ha sådana dagar ibland.
Eftermiddagens häng är antagligen inställt, och jag har gått från "jag ska ha en njutardag" till "alla andra har det så kul på lördagar utom jag, är sämst som inte har några roliga planer denna helg". Alltså hjärnan, kom igen!:meh:
 
Dammsugit och moppat - som vanligt har jag moppat in mig själv vid skrivbordet så nu får jag snällt vänta tills det torkat :D Jag är så vansinnigt kass på att städa. Jag städar och städar och det är fortfarande lika smutsigt. Så mycket beundran för människor som kan städa. Skulle aldrig kunna vara militär mtp hur man måste bädda.
Jag löste det genom att gifta mig med en städare :up: Tror jag dammsugit typ två gånger sen vi flyttade in i huset i februari förra året.
Men nu borde jag ta tag i att städa lite, han jobbar mer än 270 timmar den här månaden och kan behöva lite fritid..
 
Har beställt biljett till första dagen med dressyr i VM i Herning :banana:. Hade redan biljetter till lagfinalen i hoppning tillsammans med maken, men passade på att köpa en biljett till bara mig till lördagen, så jag får se lite dressyr också. Kostade bara 200 kr (hoppfinalen var något dyrare, haha). Partnern ska ändå till konfirmationsfest den dagen, så vi är hemma hos svärföräldrarna som bor typ 45 min från Herning :up:.

Häst är bäst, ingen protest!
 
Trappstege, stege eller svamp/skrapa på långt skaft :) ? Inte ens då?
Med tanke på att maken är höjdrädd går stege bort. Får vara ett väldigt långt skaft om det ska gå.
På södersidan är det dessutom en trappa, ännu svårare att ställa stege.

Vi byter fönster istället till något som går att öppna. Ska bara få svar från snickaren som var här och kollade för typ tre månader sen...
 
Nästa projekt, limma en ranglig stol. Gick inte så bra :meh: Behöver pressa ner ryggstödet men kan ju inte hänga där tills det torkar… försökte med diverse anordningar staplade på storlek, tills allt rasade ner :angel: Well, borde väl bli bättre än innan ialla fall 🤷‍♀️

C9E4F15B-A307-4A0D-8EEF-D5FFE6644858.webp
 
Du låter precis som min mamma, hon råkade nämligen ut för samma sak! Skavsår på en tå och blodförgiftningen kom som ett brev på posten, tror att hon vaknade med rejäl feber en morgon.

Hon har alltid sagt åt mig att tvätta just skavsår ordentligt 😅

Jag har tänkt att det var ovanligt men det kanske det inte är? 🤔
Jag fick också feber och hade väldigt ont i foten. Uppsökte akuten (det var en söndag) och blev inlagd direkt.

Jag rodde inte att man fick blodförgiftning nu för tiden men det är inte alls ovanligt fick jag veta på sjukhuset.
 
Jag sov 12 timmar inatt. Vaknade upp och insåg att jag måste presentera inför broderns ankomst. Har nu städat, marinerat kött samt bakat en knäckig rabarberkaka.

FAA3802D-E259-4CBB-AEFF-AD8261D6D669.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp