Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du låter precis som min mamma, hon råkade nämligen ut för samma sak! Skavsår på en tå och blodförgiftningen kom som ett brev på posten, tror att hon vaknade med rejäl feber en morgon.

Hon har alltid sagt åt mig att tvätta just skavsår ordentligt 😅

Jag har tänkt att det var ovanligt men det kanske det inte är? 🤔
Jo, ovanligt måste det vara. Det är ju inte så att var och varannan människa får blodförgiftning ändå - tack och lov.
 
Jag vet inte hur vanligt det är, men folk dör trots allt av papercuts (eller ja, snarare av sepsis som inte fångas upp i tid, förstås - men bakterierna kommer väl in i blodet via såret.).

Jag är inte särskilt orolig av mig, håller mindre sår etc rena bara. Och är uppmärksam på förändringar. Men däremot är jag betydligt mer benägen att få sår som "uppkommer" på jobbet kollade. Det finns skitigare jobb än mitt, men det finns nog en del på mina verktyg som verkligen inte hör hemma i sår..
Ja jag är inte så särskilt orolig av mig heller, men det verkar dumt att behöva sväva på gränsen till döden pga ett skavsår eller papercuts 😅

Tyckte bara att det var "intressant" att just skoskav nämndes. De är liksom "isolerade" i skorna när såren dyker upp, men det kanske säger mera om bakterierna i våra skor iofs 😅
 
Jo, ovanligt måste det vara. Det är ju inte så att var och varannan människa får blodförgiftning ändå - tack och lov.
Ja blodförgiftning är ju ovanligt men blev lite morbidt nyfiken om skavsårens del i de som drabbas av det. Detta då jag tyckte att det lät märkligt att mamma drabbades av det av ett "enkelt" skavsår när hon berättade om det.
 
Drömt mardrömmar. Så trött på att drömma.
Duschat och ätit frukost. Strax bär det av upp till travet.
B1CA9483-4E4B-4386-8F75-BB24B279336B.webp
 
Ska strax dricka mitt morgon kaffe ska åka efter lunch.
Men sitter här och bara myser och tänker att det är dags att klappa sig på axeln. Jag fick igenom att 1 åringen skulle åka på inkörning, hon åkte i ju i april för att vänja sig vid sitt nya vuxen liv med andra unghästar. Truleman är klar för att åka till banan, kan troligtvis kvala i slutet på augusti början på september, och året föl kom till världen utan problem och växer så det knakar. Nej den här så kallade tränaren har tydligen gjort ett bra jobb i år även fast jag ibland känner mig som något hitte på 😂 Fasiken ibland glömmer jag att jag faktiskt är vuxen och kan fatta egna beslut. Som jag sa till mamma i veckan jag är redan 31 år och nu äntligen börjar jag se att jag kan ta beslut som leder till bra saker.

Men idag ska vi titta på trav på storbildsskärm, äta god mat, umgås med andra lika travtokiga människor och bara ha en bra kväll 💪 Känns som det behövs. Och min kära lillebror kommer ju med ,❤️ Älskade älskade lillebror. Så det här blir en bra dag 😄
 
Ibland måste man verkligen skratta åt sig själv och förundras över hur man ALDRIG lär sig.... :D

Jag gjorde en sconesdeg (SÅ goda förresten med delvis yoghurt och grahamsmjöl :d ) och morrade som vanligt åt hur stökigt och "smutsigt" (mjöl och socker som spillts ut) det är (var :) !!) i köksskåpet. När jag satte in sconesen i ugnen plockade jag fram dammsugaren. Ut med förpackningarna och sedan dammsög jag alla tre hyllor, samt bytte plats på saker så de stora förpackningarna fick det största utrymmet. Det tog 6 minuter.... Och detta har jag segat ut på hur länge som helst.... :crazy: Men, men NU är det rent och prydligt i "skafferiet".... :)
 
Undrar om veden kommer idag? Antingen idag vid 9-10-tiden, eller imorgon om det är för regnigt idag. Det har regnat - mycket - i natt, men slutade vid 6-7-tiden i morse. Vi får väl se vad hans definition av "regnigt" är....
 
Hade glömt ställa om väckarklockan så vaknade först kl 8. Brukar ha den på 6:30 och ta morgonmedicinerna då men i förrgår kväll var jag så stressad så släckte först vid 2, hade ingen lust att vakna 6:30 så ställde fram den till 8.
Funderar på att gå en promenad innan det blir varmare och innan solen står högt. Nu kan man gå i skuggan vid husväggarna.
Trött. :sleep:
 
Vi har jätte problem med bålgetingar i år.. Hitta en inne igen 😬 Tror vi får ringa och be dem komma ut och titta under taket om det är där det håller till. Olustigt för det är ju gigantiska i jämförelse med vanliga getingar.
Fast de är mycket mindre aggressiva än mindre getingar och dessutom håller de sina mindre kamrater borta. Jag har börjat gilla dem starkt, men helst får de ju bygga bo i något annat än bostadshuset.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-kan-du-se-fler-getingar-an-vanligt-i-sommar
 
Fast de är mycket mindre aggressiva än mindre getingar och dessutom håller de sina mindre kamrater borta. Jag har börjat gilla dem starkt, men helst får de ju bygga bo i något annat än bostadshuset.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-kan-du-se-fler-getingar-an-vanligt-i-sommar
Problemet är att vår katt jagar dem 😬 Annars hade jag inte brytt mig så mycket men hon är manisk på getingar. Tror tyvärr boet är precis ovanför taket vid vår balkong .. 😞
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp