Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter med hårinpackning, ska strax duscha ur den. Kom på att det kanske har bra att tvätta håret idag med vilken tid det tar 😆 Borde sova snart men inte ett dugg trött 😏
 
Åh nu kom jag att tänka på vår ena riktigt sociala katt som kanske var bla norsk skogkatt förutom bondkatt då han hade sådan päls och tofsar på öronen...Han var ju ute/lagårds/stallkatt men följde många kvällar med fram till husdörren för att "natta mig" och älskade att följa med vår cockerspanieln på promenad; travandes sida vid sida men han stannade nere vid grusvägen och väntade troget på oss när vi kom tillbaka 😍. Var smärtsamt att hitta honom död hemma en dag 💔 även han (som de andra katterna före och efter) älskad och saknad ❤.
 
Jag vet att den senaste generationen är dömd.
På väg hem från kvällspromenaden med shiban, går förbi ett gäng ungdomar i yngre ontåren som gör "ooohh!" och "Awww!", varpå en av grabbarna frågar:
"Is it a corgi?"
"No." tycker jag, "She's a shiba inu. Longer legs, see?" :)
"A whatwhat?"
Jag får dra väärldens djupaste suck, ge efter och förklara:
"She's a Doge".
"Ahhh, a DOGE!":idea:
 
Jag vet att den senaste generationen är dömd.
På väg hem från kvällspromenaden med shiban, går förbi ett gäng ungdomar i yngre ontåren som gör "ooohh!" och "Awww!", varpå en av grabbarna frågar:
"Is it a corgi?"
"No." tycker jag, "She's a shiba inu. Longer legs, see?" :)
"A whatwhat?"
Jag får dra väärldens djupaste suck, ge efter och förklara:
"She's a Doge".
"Ahhh, a DOGE!":idea:
Hahahaha det där är ju helt underbart. Tack för kvällens skratt. Doge är för övrigt gammal och grå nu 🥲
https://indianexpress.com/article/t...u-doge-meme-celebrates-16th-birthday-7607016/
 
Efter vin och ost har jag ägnat mig åt radiosport med fotboll och friidrott samt semesterpusslet. Det är knepigt, hoppas på att hinna klart innan vi åker på tisdag.
20220716_001512.webp
 
Har lekt en stund med metspö (lurvmask) och fluffboll med de fyrfota, matat fiskarna som fortfarande mår bra och funderar allvarligt på att helt enkelt tippa omkull. Var så vansinnigt trött på jobbet idag och vet att imorgon kommer att bli värre. Sover en inte så vilar en ju i alla fall.
 
Jag gick till en busshållplats men just där gick inga bussar. Synd att jag hade hunnit aktivera biljetten :mad:
Nåja, jag haffade en taxi så jag har iaf kommit hem :) Ska borsta tänderna och sen ska jag och katten kolla på friidrott. Nu när jag ändå är inställd på vaken natt får jag passa på :)
 
Småsår skall man aldrig ignorera! Jag fick ett skavsår på v fot av nya skor. Det resulterade i blodförgiftning och 10 veckor på sjukhus. Jag har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv och trodde allvarligt talat att jag inte skulle överleva.
Du låter precis som min mamma, hon råkade nämligen ut för samma sak! Skavsår på en tå och blodförgiftningen kom som ett brev på posten, tror att hon vaknade med rejäl feber en morgon.

Hon har alltid sagt åt mig att tvätta just skavsår ordentligt 😅

Jag har tänkt att det var ovanligt men det kanske det inte är? 🤔
 
Du låter precis som min mamma, hon råkade nämligen ut för samma sak! Skavsår på en tå och blodförgiftningen kom som ett brev på posten, tror att hon vaknade med rejäl feber en morgon.

Hon har alltid sagt åt mig att tvätta just skavsår ordentligt 😅

Jag har tänkt att det var ovanligt men det kanske det inte är? 🤔

Jag vet inte hur vanligt det är, men folk dör trots allt av papercuts (eller ja, snarare av sepsis som inte fångas upp i tid, förstås - men bakterierna kommer väl in i blodet via såret.).

Jag är inte särskilt orolig av mig, håller mindre sår etc rena bara. Och är uppmärksam på förändringar. Men däremot är jag betydligt mer benägen att få sår som "uppkommer" på jobbet kollade. Det finns skitigare jobb än mitt, men det finns nog en del på mina verktyg som verkligen inte hör hemma i sår..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp