Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blodförgiftning är inte att leka med men av ett skoskav, uj så olyckligt och oturligt!

Dr House hade ju något fall där en kvinna dog pga bakterier som kommit in i kroppen via ett litet skavsår av BH-spännet O_o Nu vet jag att det är naturligtvis skruvat pga TV med det var verkligen kusligt och kändes som att det faktiskt skulle kunna hända.
 
Blåsigt värre idag så det var bara jag och Ville som vågade oss ut på fjället men vi fick en härlig tur. ❤
20220715_150009.webp
 
Varit borta några timmar för att handla, äta lunch och lite sånt man gör på stan i Härnösand 😄 Kommer hem och hittar en bajskorv på köksbordet?!
Tack för den hundarna. Har en stark misstanke om vem den skyldige är 😒
Lyckas du spendera några timmar i Härnösand!?
Bra jobbat! 😅

I vintras när jag var där senast letade vi lunchställe, men utan resultat så vi åkte till Sundsvall istället.
 
Hmm, hittade necessären jag letat mig fördärvad efter. Hade jag hittat den så hade jag inte behövt ta den andra och min ssd hade varit kvar. Grrr. Sedan hittade jag också mitt nagellack så jag tar tillbaka något att allting försvinner när jag städar. Men det viktigaste är naturligtvis puts väck.

Gjort allt utom att dammsuga och moppa golven, ja och åka till affären, men det får vara till imorgon. Nu ska jag göra tabbouleh men kommer inte på något att äta till, tyvärr.
 
Lyckas du spendera några timmar i Härnösand!?
Bra jobbat! 😅

I vintras när jag var där senast letade vi lunchställe, men utan resultat så vi åkte till Sundsvall istället.
Haha ja det blev in till dollarstore, Systembolaget, hämta ut en glasruta hos glasmästaren sen åt vi lunch på Engströms och shoppade med oss några ostar. Sedna matinköp på Ica Maxi. Tog ett tag 😜 Tror Engströms är relativt nyöppnat, det var dock riktigt bra. Trevlig miljö med bordsservering och en god lunchmeny. Sugen på att boka bord till kvällen också. Kanske inte hade öppnat när ni var där? Annars är det rätt dött där 😁
 
Dr House hade ju något fall där en kvinna dog pga bakterier som kommit in i kroppen via ett litet skavsår av BH-spännet O_o Nu vet jag att det är naturligtvis skruvat pga TV med det var verkligen kusligt och kändes som att det faktiskt skulle kunna hända.
Jag följde förut en blogg av en tjej som varit ute och ridit i regn, fick något skavsår av ridbyxorna (?) och det utvecklade sig sen till en ren mardröm då hon fick stora bölder på benet, det kom t.o.m nya bölder under de tömda bölderna. Minns inte hur många år det höll på, hon fick vård i sin hemregion, på Ackis och Karolinska men bölderna bara kom tillbaks. Hon blev t.o.m. utredd för Münchhausens syndrom.
Till slut blev hon så sjuk att de la henne i respirator och det var nära att hon dog men mot alla odds överlevde hon och blev utskriven.
Plötsligt en dag dog hon. :(:heart
 
Segt att gå upp i morse och duktigt trötter på jobbet menä gick himla fint i alla fall 😊 medan sambon var hemma och slappade med kissungen 🥰. Direkt efter jobbet fick jag håret (topparna) klippt; alltid lika skön känsla och sen bort till pållan för tillsyn som får vila idag med; lite minivila och förbi affären och handla till tacos. Gissa om det var hur gott som helst med en cider vid femtiden då jag hade frukostrast på jobbet vid 10 😄😋. Sen for bästa älsklingen för att klippa gräset hos morfar och jag var så trött så jag somnade på soffan med lillkissen. Hur skönt som helst meeen borde tagit ur linserna först 🙄.
 
Regnig dag så vi åkte till stan, dvs Vasa. Köpte spik till mitt "bro" projekt och till fönsterputsning. Hoppas att det blir uppehåll tillräckligt länge i morgon för att vi ska hinna använda det också. Just nu regnar det inte men nu sitter vi och dricker första fiktiga vinet sen vi kom hit. Nackdelen med att ta landvägen hit, inget båtvin och byn har inte nått Alko. Vi har iofs klarat oss rätt bra med öl och 5,5% vittvin som finns i mataffären.
 
Haha ja det blev in till dollarstore, Systembolaget, hämta ut en glasruta hos glasmästaren sen åt vi lunch på Engströms och shoppade med oss några ostar. Sedna matinköp på Ica Maxi. Tog ett tag 😜 Tror Engströms är relativt nyöppnat, det var dock riktigt bra. Trevlig miljö med bordsservering och en god lunchmeny. Sugen på att boka bord till kvällen också. Kanske inte hade öppnat när ni var där? Annars är det rätt dött där 😁
Tror H-sand är trevligare på sommaren. 🙂
Mest varit där på hösten och vintern, då är det rätt dött.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp