Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nar jag flyttade till Florida askade det varje dag ... det startade mellan 2 och 4 pa eftermiddagen och det regnade i mellan 20 minuter till flera timmar ... och askan gick ganska stadigt medan det regnade.
I dag ar det lite mer varierat ... men vi ar fortfarande i "The lightning capital of the US"

MEN ... man lar sig leva aven med blixtnedslag. Man undviker helt klart att spela golf under en askskur ... och tycker synd om racoonen som simmar over "green" medan man vantar under en palm och hoppas att det ska sluta regna sa man kan fortsatta ... MEN ger upp nar blixten slar ner i flaggan i halet pa namnda green och skyndar sig (med golf cart) till klubb huset och far sin "rain check" och hoppas att de tar reda pa namnda racoon, som man inser inte kan ha klarat sig simmande i det vattnet, innan man kommer tillbaka. 😲
Och New Smyrna Beach är fortfarande "The shark bite capital" :D
 
Fortsatt höstväder här med, jag är dock glad över det :D

Ska fixa lite här hemma och sen cykla till stallet, bägge ska promeneras (ej samtidigt). Ska ut med hundarna, mata dessa och fixa lite i övrigt innan bara.

Min pappa kommer tydligen hit imorgon, han är inte det minsta välkommen enligt mig. Men känner inte heller att jag kan lämna hemmet just när han kommer (inte för min skull, litar bara inte på den där). Hoppas på att besöket blir kortvarigt och kommer möjligtvis bidra till det. Ja ja, det är ett senare problem.
 
Väntar på Jon Henrik Fjällgren
Kom en skur
 

Bifogade filer

  • 20220715_133705.webp
    20220715_133705.webp
    527,8 KB · Visningar: 16
Kände mig stressad och orolig så försökte vila och slappna av men det hjälpte inte, så gick till Ica. På hemvägen gick jag förbi några som höll på att sätta upp ett jordgubbsstånd, fick smaka. Gott. Köpte en ask. 🍓 :d Ska äta dem lite senare.
Kollar Lilla huset på prärien. Sen ska jag nog se falsterbohoppningen.
 
Har jobbat och slitit. Gick bra, fick massor gjort ändå.
Fick veta att kollegan som ska komma tillbaka på måndag är sjuk och om testet hon tagit visar positivt för covid så kommer hon inte tillbaka förrän tidigast onsdag, om hon känner sig bra då. Då är jag ensam sekreterare, jag som jobbar halvtid, måndag och tisdag. Känner redan nu mig orolig och stressad inför det. I dag går ju en kollega på semester. :)

Jag hoppas förstås att kollegan INTE har covid, för hennes skull så klart. Men samtidigt hoppas jag också det så att hon kommer på måndag så att vi är två som styr. Två är alltså för lite redan!

Har i alla fall ätit lunch och funderar på att titta på James Mays nya serie, ska väl gå att se i dag. Är på trist humör och vill helst gå och lägga mig i sängen resten av dygnet!
 
Aj.... :( Håller tummarna för att det går bra!

Tack :heart

Tråkigt men bra att det blöder och rensar ut skräp ändå 🥰

Ja, det är ju inte min första rodeo sas... jag brukar se till att småsår blöder ordentligt innan jag börjar tvätta dem och har på plåster (som gammal hästtjej så har en ju blivit dängd några gånger :laugh:).

Hade jag inte stått på mina sabla mediciner hade jag inte ens övervägt att ringa VC för något så litet men mitt senaste kattbett (kurrig Missia som fick gosöverslag och nöp mig i handen) resulterade i två veckors penicillinkur :cautious: Det tog dock på ett annat sätt och blödde inte så bra så jag har goda förhoppningar att jag klarar mig den här gången.
 
Eftersom det är ohyggligt synd om mig pga min krigsskada ;) samt att det är fredag och jag gått av skift så har jag kommit fram till att jag förtjänar att åka till thaivagnen i Enviken för att köpa middag (plus att hon stänger efter idag i Enviken till början av augusti eftersom hon åker till Dansbandsveckan och Classic Car Week).
 
Okej, jag kan väl inte vara den enda som fått upp reklam för den här sidan och nu känner någon högst egendomlig lust att köpa en massa udda grejer? Typ en träningsarm? :laugh:

https://swemed.se/butik/utbildningsprodukter/medicinska-simulatorer-utbildningsprodukter/
Okej, jag ändrade mig. Jag vill ha ett sånt här dissektionsbord istället 😂😂😂 helst så man kan lägga in bilder på personen ifråga!

https://swemed.se/132692/utbildning...uellt-dissektionsbord-1-ar-utbildning-portal/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Atletix
  • Lerig hage
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp