Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nar jag flyttade till Florida askade det varje dag ... det startade mellan 2 och 4 pa eftermiddagen och det regnade i mellan 20 minuter till flera timmar ... och askan gick ganska stadigt medan det regnade.
I dag ar det lite mer varierat ... men vi ar fortfarande i "The lightning capital of the US"

MEN ... man lar sig leva aven med blixtnedslag. Man undviker helt klart att spela golf under en askskur ... och tycker synd om racoonen som simmar over "green" medan man vantar under en palm och hoppas att det ska sluta regna sa man kan fortsatta ... MEN ger upp nar blixten slar ner i flaggan i halet pa namnda green och skyndar sig (med golf cart) till klubb huset och far sin "rain check" och hoppas att de tar reda pa namnda racoon, som man inser inte kan ha klarat sig simmande i det vattnet, innan man kommer tillbaka. 😲
Jag känner igen beskrivningen! :(
 
Att insistera på att alla ska äta något specifikt är sällan bra; ännu mindre bra som chef. Att exempelvis äta eller förnimma lukten av en pizza Hawaii (dvs med varm ananas på) kan få vem som helst (nåväl, just jag då) att må illa.
Efter att i ungdomen haft en pizzeria som stans uteställe har jag svårt att koppla från maträtten från "lägga en pizza".
För mig ser det ut som kräk, luktar kräk och är lika aptitligt som kräk.
Enstaka pizzor är ätbara men majoriteten... nej.
 
Lunchpaus

C3117692-96C5-49DF-B89A-5D186EF384C4.webp
 
På dom få metrarna från hagen till stallet lyckades jag stuka fotleden. Två veckor sedan förra gången..
Smått less nu och insett att jag måste tejpa fotleden ett tag om jag ska ha en chans att kunna träna upp den.

Blev ingen promenad med hästen idag alltså.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Atletix
  • Lerig hage
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp