Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur att inte åskrädda jag är där..... :nailbiting:

Nar jag flyttade till Florida askade det varje dag ... det startade mellan 2 och 4 pa eftermiddagen och det regnade i mellan 20 minuter till flera timmar ... och askan gick ganska stadigt medan det regnade.
I dag ar det lite mer varierat ... men vi ar fortfarande i "The lightning capital of the US"

MEN ... man lar sig leva aven med blixtnedslag. Man undviker helt klart att spela golf under en askskur ... och tycker synd om racoonen som simmar over "green" medan man vantar under en palm och hoppas att det ska sluta regna sa man kan fortsatta ... MEN ger upp nar blixten slar ner i flaggan i halet pa namnda green och skyndar sig (med golf cart) till klubb huset och far sin "rain check" och hoppas att de tar reda pa namnda racoon, som man inser inte kan ha klarat sig simmande i det vattnet, innan man kommer tillbaka. 😲
 
I dag har jag spenderat en formogenhet pa tva par nya glasogon ... med nya bagar. Jag kanner mig mycket nojd med beslutet ... men far dom inte forran nasta vecka. God middag pa en av de fa "brew pubarna" har i Florida .... efter att vi precis missat "gator tail" (aligator svans) for att de stangde tidigare. 🙄
 
De är samma kull. Mamma och pappa har olika genuppsättningar/färger. En del är dominanta, andra inte. Det blev jättespännande! Hon är extra glad över den ljusrosa, som är en "snow". :) Vad den lilla bruna är vet ingen riktigt. :D

Fler av färgvarianterna är framavlade förstås, men även i det vilda förekommer många olika färgvarianter bland råttsnokar och majsormar. Även hos huggormen hemma i Svea hittar du flera variationer i både mönster och färg.
Jag vill se mer bilder på ormbebisar 😍
Om du har några kan du väl lägga i andra tråden? Please 🥺
 
Det är fan inte min dag idag... katten lyckades missa sin godispinne för hon var så uppspelt när jag kom hem så hon bet mig i lillfingret :cautious: tänderna liksom gled över yttersta leden så det är en fin reva ovanpå och en stämpling på sidan av leden. Ringde VC och de tyckte jag gjort rent bra samt att min stelkramp är up to date så det är bara att hoppas på att jag slipper en infektion. Blödde som f-n gjorde det också.

Nu ska jag sova för jag är astrött och jag hoppas verkligen slippa lättakuten i helgen :meh:
 
Jag blir bara tröttare och tröttare. Ska försöka få kontakt med vårdcentralen, känns konstigt att läkaren inte tänker att något behöver göras när alla prover som hänger ihop med järn är under referens (med lite marginal). Har en manlig bekant med samma bekymmer och samma VC som får järndropp 😵‍💫
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Dongel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp