Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså förlåt, jag förstår inte detta. Allas pass kan väl ändå inte gå ut samtidigt? Mitt behöver inte förnyas i år. Inte heller om fem år.
Mitt krux med passet är att det är för kort tid som de är giltiga. Många länder kräver att passet är giltigt i minst sex månader efter in och/eller utresa.
Mitt går ut i december 2022, men jag var ändå tvungen att boka tid för förnyelse i februari i år (fick en tid i SEPTEMBER) som tur var lyckades jag haffa en tidigare tid som släpptes efter hand. Det är orimligt med väntetiden, att man ska behöva boka nästan ett år innan passet går ut.
 
Bra! Jag blev ”tvungen” att förnya mitt pass i början av 2021 då jag tappat bort körkortet och behövde identifiera mig för att få ett nytt, för att kunna hämta ut mitt Secret Santa-paket. Är väldigt glad för det nu i efterhand med tanke på allt passkaos detta år. Tänk sen om 5 år när alla ska förnya passen igen…
Jag kommer att förnya pass och id-kort om typ 3-4 år. Hann precis göra det i år innan det blev kaos.
 
Okej, tror vi utgår från två olika saker :) Du verkar om jag förstår dig rätt utgå ifrån att passkaoset nu beror på att så många förnyar samtidigt? Jag har inte följt det hela så noga men jag har fått uppfattningen att det beror på andra faktorer (vilket kanske inte stämmer), så det är nog därför vi inte förstår varann just nu.
Ja jag utgår från det eftersom det är den stora anledningen till problemet från början. Sen har flera faktorer tillkommit som exempelvis haveri av maskinen som tillverkar pass, bokning som gjort det möjligt att sälja tider osv.
 
Fixat recept på maskmedel åt min Trule man, smidigt med first vet när hans ordinarie veterinär har välförtjänt semester.

Varit och tvättat bilen och städat den, så nu är vi redo att ge oss ut på vägarna på lördag. Ska sätta kamera batteriet på laddning med inför imorgon, tänkte försöka 1 åringen när det kör henne imorgon. Har ju inga nyare bilder på henne bara från april med all vinterpäls innan hon åkte 🙈
 
Är de samma kull? Brukar de ha så många olika färger? Föreställde mig att all ormar av samma art hade samma färgsättning :o
De är samma kull. Mamma och pappa har olika genuppsättningar/färger. En del är dominanta, andra inte. Det blev jättespännande! Hon är extra glad över den ljusrosa, som är en "snow". :) Vad den lilla bruna är vet ingen riktigt. :D

Fler av färgvarianterna är framavlade förstås, men även i det vilda förekommer många olika färgvarianter bland råttsnokar och majsormar. Även hos huggormen hemma i Svea hittar du flera variationer i både mönster och färg.
 
Är sådär trött igen. Sitter dessvärre med knasig färg i håret så jag får hålla ögonen öppna en stund till. Djuren har i alla fall varit ut och sover gott. <3
Kollade schema framöver och har inga lediga dagar att se fram emot... två veckor here we go!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp