Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i stugan och tittar ut på stormen, vi har varit ute på en tur. Lite snåla tänkte vi att vi kunde gå från Ramundberget istället för att ta bilen upp till en annan parkering på betalväg. Vi fick gå rakt upp och var helt slut när vi kom upp. Tack och lov var det gruvdagar och de sålde kolbullar. Så efter att ha stärkt oss lite så orkade vi gå en bit till men skippade stora delar av rundan. Nu är grabbarna och fiskar i Ljungdalen och dottern och jag har ätit kycklingsoppa och njuter av att vara inne. :)
 
Det blev en kort men härlig visit på västkusten 😍. Tänk att det redan är tionde sommaren jag har den stora glädjen att njuta av lite miljöombyte här på sambons morbrors mjölkgård, underbart 🥰.
Var så gott med mat och kaffe när jag kom fram efter den långa resa i tisdags 😊. Sen direkt följde jag med sambon för att hämta upp balar och igår testade jag att för första gången köra en dumper; lite häftigt 😁 och skön avkoppling att sitta tillsammans en stund I växthuset under kvällen; mysigt inrett 😍.
Första kvällen gick vi upp på berget och njöt av den vackra utsikten; varje sommar likadant 🥰. Men i år är den första sommaren på tio år som jag åkt från västkusten utan ett dopp i havet! Men det blåste ju faen igår och så såg vi en röd brännmanet (tydligen extremt många i år!) vid strandkanten så det fick vara....
 
For ut en sväng mot Marstrand; är ju så vackert där ute och även innan man kommer fram med klippor och vattnets härliga färgskiftningar 😍. Delade på en pizza; Havets Special kändes passande på Marstrand Pizzeria 😄.
Tog lite annan väg hem; åkte förbi moster med familj för att se deras nya hem i Grästorp, mysigt ställe 😍.

På vägen hem stannade vi till vid Brahehus och så gjorde vi en avstickare in i Väderstad till Marcuskräftan och köpte hem lite av deras egensaltade räkor och kräftor 😊.
Sen en kort sväng till stallet för tillsyn av pållan som var härligt att träffa igen vilket hon med verkade tycka 🥰 och för att inte tala om hur lycklig lillkissen verkar vara; parkerat mellan mig och sambon medan vi åt hämtmat från pizzerian och slappar lite i soffan 🥰; första gången vi åkt ifrån honom och tråkigt nog verkar honkatten vara ute och vandra som hon gjort tidigare om somrarna...
 
Blev jätte snopen att det fanns tid,sist jag kollade var det typ ledig tid i nov. Nu kunde jag välja på mån eller tis i Skövde.
Och jag valde nat.id ska inte åka utanför EU
Bra! Jag blev ”tvungen” att förnya mitt pass i början av 2021 då jag tappat bort körkortet och behövde identifiera mig för att få ett nytt, för att kunna hämta ut mitt Secret Santa-paket. Är väldigt glad för det nu i efterhand med tanke på allt passkaos detta år. Tänk sen om 5 år när alla ska förnya passen igen…
 
Bra! Jag blev ”tvungen” att förnya mitt pass i början av 2021 då jag tappat bort körkortet och behövde identifiera mig för att få ett nytt, för att kunna hämta ut mitt Secret Santa-paket. Är väldigt glad för det nu i efterhand med tanke på allt passkaos detta år. Tänk sen om 5 år när alla ska förnya passen igen…
Men alltså förlåt, jag förstår inte detta. Allas pass kan väl ändå inte gå ut samtidigt? Mitt behöver inte förnyas i år. Inte heller om fem år.
 
Alla som gjort nya pass i år kommer ju behöva nya om senast 5 år? Och det var ju många som gjorde nya i år eftersom de struntat i att förnya under pandemin.
Hehe ja men folk behöver ju förnya varje år? På vissa låter det som att det sker samtidigt för alla menar jag, och så är det ju inte.
 
Hehe ja men folk behöver ju förnya varje år? På vissa låter det som att det sker samtidigt för alla menar jag, och så är det ju inte.
Nej men eftersom många förnyar i år så kommer lika många behöva förnya om 5 år, så förstår inte riktigt vad du inte förstår? Ett nytt pass är giltigt i 5 år oavsett om ditt tidigare pass gick ut för 1, 5 eller 10 år sedan. Förhoppningvis är väl polisen förberedda om 5 år.
 
Bra! Jag blev ”tvungen” att förnya mitt pass i början av 2021 då jag tappat bort körkortet och behövde identifiera mig för att få ett nytt, för att kunna hämta ut mitt Secret Santa-paket. Är väldigt glad för det nu i efterhand med tanke på allt passkaos detta år. Tänk sen om 5 år när alla ska förnya passen igen…
Jag tappade bort mitt körkort mitt i detta kaos :down: jag fick skaffa id-kort hos Skatteverket, men även där var det hyfsat lång väntetid
 
Nej men eftersom många förnyar i år så kommer lika många behöva förnya om 5 år, så förstår inte riktigt vad du inte förstår? Ett nytt pass är giltigt i 5 år oavsett om ditt tidigare pass gick ut för 1, 5 eller 10 år sedan. Förhoppningvis är väl polisen förberedda om 5 år.
Okej, tror vi utgår från två olika saker :) Du verkar om jag förstår dig rätt utgå ifrån att passkaoset nu beror på att så många förnyar samtidigt? Jag har inte följt det hela så noga men jag har fått uppfattningen att det beror på andra faktorer (vilket kanske inte stämmer), så det är nog därför vi inte förstår varann just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp