Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma, ont i huvudet trots ingen tvätt idag. Bror och flickvän kommer på lördag och jag tänkte köra en pastasallad. Shit vad allt gått upp i pris. Hoppas bara att de soltorkade tomaterna i olja är smaksatta. Numera verkar de enda vara 'naturliga'. Grrr.

Sedvanliga, var är katten?!? Letade överallt, panik att hon smitit ut när jag gick hemifrån trots att hon stod och tittade när jag stängde dörren. Hittade henne efter att hon återkommit från den femte dimensionen.
 
Ska göra iordning sallad men har nu i ca en timme hittat annat att göra istället :angel:
Planterat om fem växter bland annat, två kaktusar men en var snäll. Den andra inte lika mycket så jag behöver damsuga. Men så behöver jag plocka undan grejer för det och det är ju onödigt att göra innan alla är färdigplanterade... så nu har jag (helt orelaterat) städat undan disken. Det går bra här :cautious:
 
Det ar exact vad buttermilk ar. Man gor alltsa buttermilk av det som blir kvar nar man karnat smor. Nar man karnade smor, alltsa.
I en modern process karnar man ju inte direkt smor sa jag vet inte riktigt hur man ska beskriva det da?
Samma är det med kärnemelk. dagens kärnemelk görs ju inte på samma vis eftersom man inte kärnar smör längre. Det står beskrivet mer om det i ena wikipedialänken har jag för mig, den på danska, om du förstår danska :) Om jag minns rätt ifrån i går :)

Det är gott, har aldrig förstått varför det inte är populärt i Sverige, mamma sa en gång att det var en "avfallsprodukt" från när man gjorde smör och inte duger något till och att det är därför man inte tar vara på det, men i Danmark gör man ju, det får mig att fundera på om de var fattigare förr, i början av 1900-talet än Sverige? Eftersom det ansågs förr som produkt för fattiga lite grann.

Oavsett vilket så gillar jag den syrliga naturliga smaken! Jag har minst en syster som spottar och fräser av det sura och häller hur mycket socker som helst i allt som har en tillstymmelse av att ha en syrlig ton. Ytterligare ett bevis på att jag är bortbytt på BB!!
 
Fick ett sms från min mobiloperatör att det tydligen kommer bli lag på att man måste registrera sig på sitt kontantkort... Undra om man kommer bli nerringd av diverse försäljare sen? 🙃
Har också fått ett sådant SMS, var så nöjd med att ha mitt andra kontantkort som jag inte använder registrerat liksom, dit ringer alla- och ingen svarar, fså har jag fått ha mitt nuvarande helt i fred för telefonförsäljare. Och nu måste jag registrera det. Verkar lite krångligt också, man måste plocka ur simkort och ange siffror på det? HURRA, jag och min syn liksom!!!
 
Nu är småfiskarna på plats! Hoppas allt går bra, jag brukar inte koppa in dem när de varit i påse så länge, utan introducerar dem i princip direkt.
Även mina är på plats nu
Ska hitta på bra namn till dem nu
Ena hanen får heta Nemo
Men lekparet?
 
Jodå. PCR test också positivt. Hade väl varit sjutton annars.
Höll precis på att somna när jag fick svaret 😇.
Men ponnyn är inne i boxen igen pga att det kom in regn.. Så kan sova halva kvällen utan att behöva kolla om jag somnar. 😊

Edit: Vc hade ingen lust att skriva läkarintyg utan pcr test. Annars hade jag inte behövt testa enligt direktiven här. Vc "kunde nog" skriva på förkylning, men ärligt talat vill jag att det står covid om jag ändå måste få intyg..
Ingen lust att det blir surt efter om nya jobbet skulle kräva intyg.
 
Ätit sen lunch, huvudvärk kanske det är åska på gång igen, ser iaf väldigt mörkt ut på himlen 😅

Nu måste jag ringa till hotellet, rota i garderoben ännu inte bestämt vad jag ska ha på mig osv 😆
 
Honan
 

Bifogade filer

  • 20220714_134614.webp
    20220714_134614.webp
    214,8 KB · Visningar: 14
Har faktiskt fixat iordning salladen nu så nu kan jag fortsätta omplantering och andra "ska bara" grejer. Brukar få mycket gjort iaf även om det kanske inte riktigt blev vad jag egentligen (enligt min plan, inte någon annans) skulle göra.

Hundarna ska ut också men de får vänta, det är lite väl mycket nederbörd för dem. Har varit lite höstkänsla idag :)
 
Jodå. PCR test också positivt. Hade väl varit sjutton annars.
Höll precis på att somna när jag fick svaret 😇.
Men ponnyn är inne i boxen igen pga att det kom in regn.. Så kan sova halva kvällen utan att behöva kolla om jag somnar. 😊

Edit: Vc hade ingen lust att skriva läkarintyg utan pcr test. Annars hade jag inte behövt testa enligt direktiven här. Vc "kunde nog" skriva på förkylning, men ärligt talat vill jag att det står covid om jag ändå måste få intyg..
Ingen lust att det blir surt efter om nya jobbet skulle kräva intyg.
Det är jättebra att du har det i din journal OM du skulle få långvariga besvär.

Kryakrya och lyssna på kroppen om den bromsar. :heart


Kl
Maten kom precis så jag har äntligen fått min hrm… morgonkopp och satt mig på balkongen med en ny ljudbok efter högintressant tips från @parellikusken i sommarbokbingotråden. :bow:

Har lägenheten full med blöt tvätt eftersom någon schemaläggare på hemtjänsten tyckte det var rimligt med 37 minuters torktid idag. Tur att tumlarna var ovetande, annars hade de väl fått stressutslag eller något.:laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp