Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag inte missminner mig korde jag 532 Svenska mil for att komma hit. Och det blir jag som kor hem ocksa. Fast jag har inget emot det. Jag kor helst sjalv sa jag vet att det blir ratt gjort.
Åh! Välkommen till mina trakter! Vägarna är usla, men naturen fantastisk! Var tar ni vägen sedan? Missa inte fatmomakke!!! Skriv om du funderar över något!
*Jenny*
Trist med vädret, gissar att åskan gick rätt hårt i går?Vi sover här i två nätter och kör sedan mot Jokkmokkshållet för en tälttur där vi utgår från Vakkotavare. Därefter vänder vi söderut mot Jämtland och norra Dalarna.
Egentligen skulle vi åka först på lördag och ta E4 upp till Piteå och sedan svänga av mot Jokkmokk. Men vi var färdigpackade och satt och rullade tummarna och tänkte att vi ville åka till Marsfjäll också (var här en sväng förra året), så det gjorde vi.
Trist med vädret, gissar att åskan gick rätt hårt i går?
Här hörde vi den bara på avstånd.
Var bor ni? Just nu alltså?
* Jenny *
Vilken art?Jag väntar också fisk imorgon!
Det hade precis slutat åska när vi kom fram igår, men det hade tydligen varit strömlöst under eftermiddagen. Vi bor på Saxnäsgården.
Vädret skulle bli trist även hemma, så vi överlever.
Läste ”halv is-tid sen” tänkte ”jo, men det är ju bra, arkeologer liksom.Sitter på en buss i obygden. Ska hälsa på en bekant jag pluggade arkeologi med för en halv livstid sen.