Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe och ska strax åka och köra Trule. Hoppas han kommit över sin rädsla idag, för sist backa han ned mig i skogen och tvär vände. Får köra från andra hållet den här gången får vi se om han tycker det är bättre.

Solen skiner iaf idag, på gott och ont kanske 😆

Åh! Välkommen till mina trakter! Vägarna är usla, men naturen fantastisk! Var tar ni vägen sedan? Missa inte fatmomakke!!! Skriv om du funderar över något!

*Jenny*

Vi sover här i två nätter och kör sedan mot Jokkmokkshållet för en tälttur där vi utgår från Vakkotavare. Därefter vänder vi söderut mot Jämtland och norra Dalarna.

Egentligen skulle vi åka först på lördag och ta E4 upp till Piteå och sedan svänga av mot Jokkmokk. Men vi var färdigpackade och satt och rullade tummarna och tänkte att vi ville åka till Marsfjäll också (var här en sväng förra året), så det gjorde vi. :)

Vi sover här i två nätter och kör sedan mot Jokkmokkshållet för en tälttur där vi utgår från Vakkotavare. Därefter vänder vi söderut mot Jämtland och norra Dalarna.

Egentligen skulle vi åka först på lördag och ta E4 upp till Piteå och sedan svänga av mot Jokkmokk. Men vi var färdigpackade och satt och rullade tummarna och tänkte att vi ville åka till Marsfjäll också (var här en sväng förra året), så det gjorde vi. :)
Trist med vädret, gissar att åskan gick rätt hårt i går?
Här hörde vi den bara på avstånd.
Var bor ni? Just nu alltså?

* Jenny *

Tog sovmorgon till 8:45. Händer inte ofta. Drömmer så sjukt mkt och vaknar med ångest trots att det inte är mardrömmar.
Får väl klä på mig och avverka lite steg. Inget annat planerat i dag. Ska regna sen.

Polisen knackade på. :eek:
En turist hade blivit bestulen på sin dyra cykel med gps och den visade att den är i det här huset.
Så farbror blå behövde kolla i cykelrummmet och undrade om jag hade nycklar.
Följde med ner o visade runt. Ingen cykel där så den är väl i nån lägenhet i huset.
Det konstiga är att jag brukar aldrig våga öppna om jag inte väntar besök men nu vågade jag det fastän jag bara såg en otydlig figur i tittögat.

Sitter helt själv i matsalen. Rätt skönt. Ska nog ta en liten promenad tror jag, det kan behövas. Sträcka lite på benen.

Såg att jag har blivit inlagd som ledig nästa fredag, trots att jag bara sökt semester för onsdag och torsdag. Mailade chefen och frågade om det är ok att jag är hemma fredag med. Får väl se om hon svarar, hon har trots allt semester.

Uppe med tuppen (nåja, 7:30) och iväg och ridit guldhästen. Bara en av oss var svettig vid hemkomst 🥵

Nu ser jag fram emot att komma hem och ta en lång dusch. Och en stor lunch! :d

9FBFECB5-7DCA-4A26-836A-5AA3A4E9F5F9.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Sytråden del 4
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar