Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad jag förstått det som är det det som blir kvar när man gör smör. Alltså i Sverige något man slänger, finns ingen marknad för det.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kärnmjölk
På danska, vilket var intressant:
https://da.wikipedia.org/wiki/Kærnemælk
Och koldskål, som jag älskar :D
https://da.wikipedia.org/wiki/Kærnemælkskoldskål

Det ar exact vad buttermilk ar. Man gor alltsa buttermilk av det som blir kvar nar man karnat smor. Nar man karnade smor, alltsa.
I en modern process karnar man ju inte direkt smor sa jag vet inte riktigt hur man ska beskriva det da?
 
Vad är ni på för äventyr? 😇

Vi besoker sonen i Florida ... fast har med oss husbussen sa vi tva och tva hundar inte behover bo hos dem dygnet runt.
:cool:
Tank nu: Middagar pa beach resturanger ... massor av pool och lek med hundar i poolen ... promenader i den vita sanden efter beachen ... skratt och matlagning, eller bara umgange hemma...

Life is good!


78 mil senare är vi framme i Marsfjäll. (Ping @kamomillo)

Jag körde 55 mil innan sambon bytte av. Han körde 25 minuter innan han deklarerade att han var trött och att jag var tvungen att köra. :laugh:

Visa bifogad fil 95145

Om jag inte missminner mig korde jag 532 Svenska mil for att komma hit. Och det blir jag som kor hem ocksa. Fast jag har inget emot det. Jag kor helst sjalv sa jag vet att det blir ratt gjort.:p
 
Nu gar askan sitt 4:de varv rakt over oss. Det VRAKER ner ett tropiskt regn och blixtarna lyser upp natthimlen medan askan later som ett antal bomber smaller i tat foljd. Det har nastan passerat, men efter det valdsamma askvadret i kvall minns jag hur envisa de kan vara och gissar att det kommer tillbaka igen ... kanske flera ganger.
We're in Florida!
 
Typiskt! Kunde du stå på någon sorts återbudslista?
Jag har iofs inte tid själv den här veckan. Jobbar jag 13 timmar så behöver jag få sova också ;)
Nästa vecka jobbar jag bara onsdag och torsdag och sen är det semester. Då finns det klart bättre utrymme!

Jodå, jag har pratat med honom men det brukar inte bli någon lucka. Han är populär och folk ser till att hålla sina tider.
 
Nu gar askan sitt 4:de varv rakt over oss. Det VRAKER ner ett tropiskt regn och blixtarna lyser upp natthimlen medan askan later som ett antal bomber smaller i tat foljd. Det har nastan passerat, men efter det valdsamma askvadret i kvall minns jag hur envisa de kan vara och gissar att det kommer tillbaka igen ... kanske flera ganger.
We're in Florida!
Tur att inte åskrädda jag är där..... :nailbiting:
 
Vaknade strax efter fem så har varit vaken ett tag (fullständigt i onödan, men ändå). Har gjort lite övningar på finska, roligt att känna igen ord/ meningar sen innan (kan inte finska men kan litegrann) :)
Vilken dag det är är jag dock inte helt med på. I måndags hade jag tisdag och så även på tisdag. Igår funkade fint som onsdag men det kan väl inte vara torsdag redan? Jag har onsdag idag. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp