Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite frukost sen måste jag till apoteket innan jag åker till stallet. Idag ska vi åka och hälsa på Maggan, våran 1 åring som är i proffsträning sedan i april 🥰 Hon trivs som fisken i vattnet där ute, bara det att vi saknar henne ❤️🙈

Imorgon är det stor sommarfest på schemat, hotellet skulle fixa så jag fick checka in en timme tidigare då vi har en buss att passa. Tror jag är rätt klart med vad jag ska på på mig, verkar inte bli något trevligt väder direkt 😏 Så får bli lång byxor.
 
Det är fan inte min dag idag... katten lyckades missa sin godispinne för hon var så uppspelt när jag kom hem så hon bet mig i lillfingret :cautious: tänderna liksom gled över yttersta leden så det är en fin reva ovanpå och en stämpling på sidan av leden. Ringde VC och de tyckte jag gjort rent bra samt att min stelkramp är up to date så det är bara att hoppas på att jag slipper en infektion. Blödde som f-n gjorde det också.

Nu ska jag sova för jag är astrött och jag hoppas verkligen slippa lättakuten i helgen :meh:
Aj.... :( Håller tummarna för att det går bra!
 
Börjar dagen med havregrynsgröt och läsning.... Just nu läser jag (bland annat ;) ) "Dödstvätterskan" av Sara Omar. En rent förfärligt hemsk berättelse om hederskultur och mäns våld mot kvinnor. Mycket, mycket viktig och intressant, men väldigt tung och ledsam läsning.... :(

Behöver köra en sväng till byn och proviantera lite... Sedan väntar Falsterbo Horse Show på TV i eftermiddag. Kanske trycker jag in lite målning emellan varven också.... :)

I helgen får jag resten av min ved... :banana: Känns extra bra just nu pga alla rubriker om vinterns förväntade elpris..... :crazy:
 
Det är fan inte min dag idag... katten lyckades missa sin godispinne för hon var så uppspelt när jag kom hem så hon bet mig i lillfingret :cautious: tänderna liksom gled över yttersta leden så det är en fin reva ovanpå och en stämpling på sidan av leden. Ringde VC och de tyckte jag gjort rent bra samt att min stelkramp är up to date så det är bara att hoppas på att jag slipper en infektion. Blödde som f-n gjorde det också.

Nu ska jag sova för jag är astrött och jag hoppas verkligen slippa lättakuten i helgen :meh:
Tråkigt men bra att det blöder och rensar ut skräp ändå 🥰
 
Startade dagen med en ingefärashot som djävulen själv hade pressat 😖 Ångrar alla beslut som ledde fram till den. Vet inte om det kanske jobbar en ärkefiende jag inte vet om på restaurangen? Eller en hitman som lejts av sagda ärkefiende?
Hursomhelst. Tänker aldrig, aldrig göra om det.
 
Startade dagen med en ingefärashot som djävulen själv hade pressat 😖 Ångrar alla beslut som ledde fram till den. Vet inte om det kanske jobbar en ärkefiende jag inte vet om på restaurangen? Eller en hitman som lejts av sagda ärkefiende?
Hursomhelst. Tänker aldrig, aldrig göra om det.

Det är så sjukt gott. Tycker att de brukar vara för mesiga, men det är en såndär go-to produkt på utefrukost.
 
Det är så sjukt gott. Tycker att de brukar vara för mesiga, men det är en såndär go-to produkt på utefrukost.
Mesig var den inte! Tror bara de slängt en ingefäraknöl i blendern rakt av. Jag har druckit andra som jag tyckt var okej, men då har de nog varit mixed drinks snarare än ren sprit såhär 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp