Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Startade dagen med en ingefärashot som djävulen själv hade pressat 😖 Ångrar alla beslut som ledde fram till den. Vet inte om det kanske jobbar en ärkefiende jag inte vet om på restaurangen? Eller en hitman som lejts av sagda ärkefiende?
Hursomhelst. Tänker aldrig, aldrig göra om det.
Åh nu påminner du mig om min goa arbetskompis, han gör ingefärs/citron-vatten som får hattar att flyga - inga eventuella snuvor har en chans! SÅ god :heart
 
Långsamt städas det lite mer. Inget diskande i måndags så det ligger nu i nytt varmt vatten - jag är extremt miljöovänligt jag vet. På många sätt bra att jag får besök hemma eftersom det gör att jag tar itu med saker jag tänkt göra länge men aldrig gör. Sedan dammsuga och fixa överdragen på soffan. Samt städa rent på skrivbordet och bära ner en del i förrådet. Har jag energi så blir det en tur till affären för att köpa det jag glömde när jag var där i fredags.

Har faktiskt lite energi över ny ssd och tänker börja bygga dator efter att den kommer på tisdag.
 
Tack :heart



Ja, det är ju inte min första rodeo sas... jag brukar se till att småsår blöder ordentligt innan jag börjar tvätta dem och har på plåster (som gammal hästtjej så har en ju blivit dängd några gånger :laugh:).

Hade jag inte stått på mina sabla mediciner hade jag inte ens övervägt att ringa VC för något så litet men mitt senaste kattbett (kurrig Missia som fick gosöverslag och nöp mig i handen) resulterade i två veckors penicillinkur :cautious: Det tog dock på ett annat sätt och blödde inte så bra så jag har goda förhoppningar att jag klarar mig den här gången.
Småsår skall man aldrig ignorera! Jag fick ett skavsår på v fot av nya skor. Det resulterade i blodförgiftning och 10 veckor på sjukhus. Jag har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv och trodde allvarligt talat att jag inte skulle överleva.
 
Varit och hälsat på min fina fina 1 åring ❤️🥰 Att hon kände igen matte? Ja det ska klias och klappas. Och fika åt det tvåbenta tog vid med också såklart! Travtränare är fika sugna typer har jag märkt genom åren 😆
Sen avmaskat min Trule man. Han höll på att få en chock när han insåg att det inte var bara en spruta han skulle få 😂 Men han var snäll och slicka i sig det mesta utan större bekymmer och matte var förlåten efter han fick betfiber mash till efterrätt.
Nu ska han vila ett par dagar och matte ska iväg.

Nu en liten paus innan jag packar klart och ställer i ordning allt inför morgondagen 🥳
 
Gick just ut och beundrade mitt senaste lilla projekt, en uppfräschningsmålning av portar och dörr på maskinhallen. Blev så himla nöjd med färgkombon, grått på dörrarna och så oxidgrönt på karmarna. Hallen är vit/gul, har gröna stuprör och gröna fönsterkarmar, så det band ihop det hela så fint! (innan var det ... gammal blågrå färg och helt nötta karmar på dörrarna).

Sedan är det lite bättra-på kvar innan det är helt klart, men jag är klart nöjd för dagen i alla fall :D
 
Tack :heart



Ja, det är ju inte min första rodeo sas... jag brukar se till att småsår blöder ordentligt innan jag börjar tvätta dem och har på plåster (som gammal hästtjej så har en ju blivit dängd några gånger :laugh:).

Hade jag inte stått på mina sabla mediciner hade jag inte ens övervägt att ringa VC för något så litet men mitt senaste kattbett (kurrig Missia som fick gosöverslag och nöp mig i handen) resulterade i två veckors penicillinkur :cautious: Det tog dock på ett annat sätt och blödde inte så bra så jag har goda förhoppningar att jag klarar mig den här gången.
Du gör rätt i att ta kattbett på allvar, det ska man göra :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp