Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du inte ätit lunch, så sallad först. Annars kan du duscha tycker jag :D
Har ätit en slags brunch - resterna av min tabbouleh, ska göra pastasallad till bror + flickvän som kommer vid fem. Så det blir nog dusch när golvet torkat så jag kan ta mig till badrummet. Förhoppningsvis smakar inte de soltorkade tomaterna i olja fullt så mycket vitlök som jag befarar.
 
Brorsans dotter 5 år är enormt taggad på att de snart är framme hos mig. Brorsan ba ”tror du att du får ngn present när vi kommer fram?”. Ungen ”ja kanske GUCCI”.

Eh nej det kommer hon inte att få :rofl:
 
Vinden börjar avta, regnet har slutat och det skymtas blå himmel lite här och där! Nu vänder det 😃
Varit på gårdsloppisrunda på grannön, hittade en jättefint liten Prunus-skål och en vacker blomkruka som får följa med hem till Stockholm.
Till stugan hittade vi en perfekt skohylla för ynka 20 kr. Så nu är det ordning i farstun!
 
Dags att titta på derbyt! För 19 år sen var vi på plats med äldsta systerdotter, då 2 år gammal. Efter att ha suttit tyst och tittat fundersamt säger hon "ihi wii". Ihi = häst, wii = rutschkana. Ja, hästarna åkte rutschkana ned för banken :D
 
Nästa projekt, limma en ranglig stol. Gick inte så bra :meh: Behöver pressa ner ryggstödet men kan ju inte hänga där tills det torkar… försökte med diverse anordningar staplade på storlek, tills allt rasade ner :angel: Well, borde väl bli bättre än innan ialla fall 🤷‍♀️

Visa bifogad fil 95371
Vända upp och ned med sitsen på ett lagom högt bord eller annan stol så ryggen pressas mot golvet?
 
Chips, en drink och FHS nu :) !

Gillade pga det första. Googlade det senaste men blev inte så mkt klokare 😅

1A1AB40A-66CB-4C9D-ADE3-C701ECA35704.webp
 
Hittat en illa skadad mås på promenaden idag. Ena vingen är tydligt av och skada på huvudet :cry:Ringde fågelcentralen som hade jättemycket att göra, så på deras inrådan ringde jag djurambulansen istället. Har passat på fågeln och pratat bort alla hundar och barn som ska springa precis vid fågeln. Väntat i 3 timmar men ryggen gör så ont att det inte går att stå eller sitta längre. 114 14 har inget annat förslag att ge mig ex. annan viltvårdare.
Vad kan man göra?
 
Hittat en illa skadad mås på promenaden idag. Ena vingen är tydligt av och skada på huvudet :cry:Ringde fågelcentralen som hade jättemycket att göra, så på deras inrådan ringde jag djurambulansen istället. Har passat på fågeln och pratat bort alla hundar och barn som ska springa precis vid fågeln. Väntat i 3 timmar men ryggen gör så ont att det inte går att stå eller sitta längre. 114 14 har inget annat förslag att ge mig ex. annan viltvårdare.
Vad kan man göra?

Avliva den. Hellre än att den lider tänker jag. Om skadorna ändå verkar så pass allvarliga
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp