Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avliva den. Hellre än att den lider tänker jag. Om skadorna ändå verkar så pass allvarliga
Det hade jag absolut gjort om jag kunnat!
Tyvärr klarar jag inte fysiskt att ta mig ned till den (den ligger vid vattnet, kanske 1 meter ner från marknivå?)
Har frågat människor som går förbi om hjälp men det är ingen som velat/kunnat. Måsen blir jättestressad när folk springer runt ovanför den, försöker hoppa fram på stenarna men tar sig inte ner i vattnet. Usch, hemskt att jag inte kan hjälpa den :cry:
 
Men fasiken, det är verkligen vitlökigt. Skulle definitivt halverat mängden :down: Tänker ha i lite mer grön paprika för att lätta upp smaken. Annars var de kryddade soltorkade i olja mycket goda med kryddor i, men som sagt för mycket vitlök. Men paprika + rucola gör det förhoppningsvis lite lättare i smaken.
 
Pausar i soffan med kaffe och choklad. Idag är Stora Fixardagen hemma hos oss då vi tar tag i en massa sådana där projekt som aldrig blir gjorda annars. Det har målats, det har oljats bänkskivor, det har rensats garderober, det har åkts till tippen och div. välgörenhetsbutiker, det har planterats om växter, det har städats både på, i och runt möbler... Och ändå känns det fortfarande som att det finns en hel del kvar att göra 😅 Ja ja, jag är väldigt nöjd med det vi åstadkommit och framförallt har vi blivit av med några riktiga surdegar som legat och gnagt i mig i flera månader. Ska ta ett ryck till innan vi åker in till stan och tittar på mannens kusins konstutställning, sen blir det en lat kväll hemma och så fortsätter vi feja imorgon :)
 
Gymmat och ätit tidig middag. Snart blir det iväg för vin och tvspel hos en vän..

Sen var det någon vag fundering om att gå ut, men just nu känns det mer som att det lockar att göra slut på vinet och kolla Falsterbo på sängen senare ikväll :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp