Jag berättade för ett tag sen att en kompis kommit ut som transsexuell. Jag är så glad för hans skull och att han äntligen verkar ha "hittat hem". Han har visserligen alltid (= så länge jag känt honom, vilket är typ 13-14 år) haft kort hår och klätt sig i "killkläder", så det var inte riktigt någon blixt från klar himmel. Men som sagt, är verkligen så glad för hans skull
Men! Jag har aldrig haft en kill-kompis förut. Han är så klart samma person som han alltid har varit, men på något sätt känns det ändå som en skillnad. Tidigare har i alla fall jag känt att han typ vandrat på gränsen och varit både tjej och kille (alltså innan han kom ut), men nu är han bara kille.
I alla fall. Han tar studenten nu i veckan och jag är inbjuden till hans studentfest
Så till mitt lilla problem. Jag vill köpa någon liten present men vet inte vad. Jag tycker sånt här är skitsvårt (alltså även när det kommer till tjej-kompisar!), men tycker detta är ännu svårare. Jag vill ju respektera honom och vill liksom inte riskera att köpa något "tjejigt". Samtidigt är han ju samma person som han alltid varit. Och för att göra det ytterligare lite komplicerat så gillar han inga av de typiska "tonårssakerna".
Detta är vad jag tänker på just nu
Ska snart till stan så ska verkligen försöka hitta något då. Det kommer lösa sig till slut, det bara måste det göra