Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens känsla: Livet är en soppa och jag har bara en gaffel :cautious:

Det är ett uttryck som jag hörde första gången för några år sen och just nu stämmer det extra bra. Bläh! Känner mig Så trött och less på allt :meh::turd:
Påminner om restaurangen i huset där vi jobbade. Kollegan stod framför mig i kön till kassan och hon som stod där frågade om han hade lång lunch. Hurså? Du har bara gaffel till soppan. :D
 
Alltså - mitt 70-åriga äppelträd :love:
 

Bifogade filer

  • 20220525 Äppelträdet.webp
    20220525 Äppelträdet.webp
    745,3 KB · Visningar: 34
Alltså - mitt 70-åriga äppelträd :love:
Mitt - som antagligen planterades när stugan byggdes 1882 - har varit halvt hysterisk. Man ser inte grenarna för blom.

Men allt blommar. Ena eken ar mer hängen är blad. Aldrig sett en ek blomma så.

Och inte har det varit frost under blomningen heller, så vi får hoppas på en massa frukt. :)

(kastanjen blommar också. Ljuvlig när den blommar men sen svär jag när kastanjerna kommer.....)
 
Hade varit härligare utan räkningar.

Själv ligger jag på soffan med ett glas bin på bordet. Hör sambon klippa gräset. Ena katten ligger och har koll så inte gräsklipparen äter katter man vet aldrig.
Ja men jag är tacksam att jag kan betala mina räkningar och det är en skön känsla när det är gjort och jag dessutom har kunnat satt över en peng på sparkontot.
 
Känner mig deppig idag. Känner mig alltid sämst på alla jobb jag är på, ändå får jag mycket beröm. Känner mig sämst även på nya jobbet och där verkar det inte så tydligt för alla att jag är helt ny (de vet ju om det, men de verkar inte förstå vad det innebär). Blä. Önskar att jag inte behövde jobba.
 
Känner mig deppig idag. Känner mig alltid sämst på alla jobb jag är på, ändå får jag mycket beröm. Känner mig sämst även på nya jobbet och där verkar det inte så tydligt för alla att jag är helt ny (de vet ju om det, men de verkar inte förstå vad det innebär). Blä. Önskar att jag inte behövde jobba.
Vad tror du att den känslan kommer av?
 
Hemma från yogan. Känner mig helt slak i kroppen, men det gjorde rejält ont i ryggen - den där muskeln som sitter mellan och lite nedanför skulderbladen till vänster. Kommer inte ihåg vad den heter. Shit vad jag är stel och framåtlutad. Beror nog en hel del på att jag stirrar ner i marken när jag går så jag inte trillar över mina egna fötter. Vilket också innebär att jag krockar med människor, lyktstolpar och annat roligt. Tog några ipren och panadol och funderar på att sträcka ut mig i soffan och vänta på att de verkar.
 
Kommit hem från jobbet. Bra dag egentligen men stör mig på att jag får ångestpåslag för minsta grej. Skärp mig!
Ledig i morgon.
På fredag jobbar jag kort dag, lönen kommer och päronen kommer hem från Spanien.
Sen är det Elitloppshelg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 703
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp