Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behövde jobba över 40 min. Hatar att jobba över verkligen. Extra mycket idag då det gjorde att jag inte hann till ridningen då jag måste åka kommunalt dit pga att bilen fortfarande är på verkstad (det har gått en månad snart). Sen kommer sambon hem och berättar att mitt elcykelbatteri gått sönder och förutom att det kostar flera tusen att laga så har dessutom den i princip enda i Stockholm som kan laga det inlämningsstopp. Så nu har jag varken cykel eller bil! 😫
Och sambon gick iväg på jobbfest för en halvtimme sen så här sitter jag.
Till råga på allt kliar jag sönder mina ögon pga pollenchock så de är röda och svullna som satan (ja jag har tagit dubbeldos antihistamin, nässpray och ögondroppar). Bajs 💩

Jag måste nog öppna en flaska vin.
 
Varit på utbildning.
Kommunens kostchefer berättade om utmaningarna när maten blivit många miljoner dyrare att köpa in.
Men de har gjort valet att inte köpa billigt kött från länder med sämre djurvälfärd och mer antibiotika. Istället handlar de inte så mycket (dyr) eko utan prioriterar närodlat. Både av kvalitetsskäl och för att gynna närområdets producenter. Hellre mindre kött i rätterna men kött av utmärkt kvalitet.
De sonderar också möjligheten att hålla 3 månaders rullande beredskapslager och även ha planering för veckolånga strömavbrott.

Jag älskar våra kostchefer. :D
 
Häggen blommar för fullt
 

Bifogade filer

  • 20220520_184010.webp
    20220520_184010.webp
    602,6 KB · Visningar: 24
Har beslutat mig för att jag struntar i balkongen i år. Det får vara tomma blomlådor och krukor, orkar inte med allt jobb runt det. Om jag hade en eller två stora lådor/pallar må det vara värt det, men nu är det 7 mindre krukor, två lådor och 2 mellanting. Om det blir en mycket varm sommar kanske det åker ut lite kryddväxter. Vi får se.
 
Dricker gin & tonic, äter ostbågar och väntar på att min privata pizzabagare (aka sambon) ska meddela att maten är klar. Otroligt lättad över att det är helg och att jag "skött mig" och inte bokat in för mycket. Imorgon blir det en massa roligt, på söndag blir det en massa mindre roligt men nödvändigt (typ komma i kapp med städning, tvätt, trädgården och sånt). Gemensamt för båda dagarna är att de ska inledas med en lugn, lat, långsam morgon 🧘‍♀️
 
Har beslutat mig för att jag struntar i balkongen i år. Det får vara tomma blomlådor och krukor, orkar inte med allt jobb runt det. Om jag hade en eller två stora lådor/pallar må det vara värt det, men nu är det 7 mindre krukor, två lådor och 2 mellanting. Om det blir en mycket varm sommar kanske det åker ut lite kryddväxter. Vi får se.
Helt rätt att lyssna på vad kropp och knopp mäktar med :heart


Jag satt ute en stund och började rensa i oregano-landet, genast började jag klanka på mig själv för att det gick så långsamt.
Men då var jag faktiskt duktig nog att säga åt mig själv att jag inte har bråttom och att det dessutom var väldigt trivsamt att sitta där i solen och lyssna på binas surr - det kändes direkt att hela jag liksom slappnade av och hade en mysig stund istället :love:
Så nu klappar jag mig själv på axeln att jag lyssnade på bättre tankar ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 687
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 688
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bettlösa tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Ny sadel, ont

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp