Vad gör vi? Del CCXII

AlltsÄ mina nya slÀntrabatter blev sÄÄ bra! HÀmtade massa blommor hos mamma igÄr sÄ nu Àr det planterat och det blev verkligen ett lyft! Ska försöka fÄ tag i tvÄ rosbuskar som jag suktat efter ocksÄ.

Annars sÄ vaknade jag till strÄlande sol idag. Tog en promenad med hundarna efter att hÀstarna fÄtt frukost. Sen bar jag ut massa plantor till vÀxthuset för avhÀrdning. Nu Àr det full fart med jobb tills jag ska till stan pÄ Àrenden vid lunch. Tog en semesterdag pÄ fredag, kÀnns skönt!

Sitter pÄ frukostrast och lÀngtar hem. Blev blÀndad av solen nÀr jag Äkte till jobbet imorse, det Àr ett bra vÄrtecken!

Somnade gott och drömde, plötsligt behövde jag hosta i drömmen och pÄ riktigt. Magsaft antagligen som kommit upp sÄ jag hosta, hosta, hosta och svalde men inte sÀtter jag mig upp, nejdÄ. BlÀ, rÀtt obehagligt.

Dricker kaffe och försöker peppa mig till frukost.
12:30 bÀr det av pÄ Àventyr, nervöst!

AnmÀlt mig till klubbtÀvling i dressyr ocksÄ, hÀstar jag knappt ridit och ett program jag aldrig ridit (eller tittat pÄ för den delen).
Om en vecka. Men det blir kul! :angel:

Ser inte fram emot denna dagen varför vet jag inte.

Stallet gjort, hundarna har fÄtt en ordentlig promenad, Deklarerat, brÄkat med F-kassan nu ska jag göra mig iordning för att Äkan in med hundarna till svÀrmor. Jag har optiker och frisören bokat. Egentligen har jag verkligen inte rÄd till nÄgot av det men det fÄr lösa sig.

Efter det ska jag ta en skrittur med mamma men vet att jag inte kommer vara hemma förens sent ikvÀll och just nu vill jag vara hemma i det fina vÀdret och inte göra nÄgonting alls. Bara slappa och ta det lugnt

Mammas gamla kaffesked blev en ring idag. 😊
20250429_104719.webp

Sedan fortsatte jag greja med armbandet jag hÄller pÄ med, en massa lödande idag.

Sedan tog energin slut, sÄ nu Àr jag hemma och ska Àta lunch.

Liknande trÄdar

Hemmet Mitt vÀxthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar pÄ huruvida det Àr vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par Är... 2
Svar
39
· Visningar
1 533
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en frÄga frÄn min partner hÀr om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frÄgade vad jag skulle med honom till om det inte Àr... 2
Svar
31
· Visningar
2 809
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. VÀldigt lÄngt inlÀgg, dÄ jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig sjÀlv ocksÄ ;) Jag Àr i 30-Ärs Älder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 672
Relationer TrÀffade min nuvarande sambo för ca 4 Är sedan och vi har ett barn tillsammans som nu Àr ca 2 Är. FörhÄllandet Àr inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 849
Senast: monster1
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• UppdateringstrĂ„d 31
  • FÅRtrĂ„den
  • BrĂ„kande hundar