Vad gör vi? Del CCXII

Så trött efter att ha somnat vid ca 3 inatt igen :meh:
Har varit på Rusta och köpt färg och lite annat till sovrummet. Ringt en elfirma för att se om dom kunde hjälpa mig med belysning i badrummet eftersom den befintliga (Ikea-skåp med integrerad belysning) inte fungerar. De skickar en kille redan i eftermiddag! :)

Funderar också på hur länge mannen jag köpte lägenheten av har levt utan fungerade badrumsbelysning? O_o

Haft en väldigt bra helg där vi fått massa gjort hemma på gården och umgåtts med fina vänner :)

Idag började jag dagen med att träna. Arbetsdagen hittills har varit rätt lugn men har fått mycket bra gjort. Lunchen spenderades en kvart med en träningshäst som anlände igår och sen tog jag en promenad med hundarna.

Nu är det podd i lurarna och fortsatt jobb några timmar till. Ikväll ska jag hämta massa plantor hos mina föräldrar som ska bo i mina två nya stora rabatter :D

Just suttit och gått igenom de sista räkningarnba. Alltid likas roligt med extra utgifter till höger och vänster när man är sjukskriven.

Tack gode gud att jag fått godkänt att börja jobba 50% nästa måndag :D :banana:

Jag och mina nya organ firade 3 månader igår. De har fungerat från första stund men kroppen har ju haft annat hittepå för sig men nu verkar det sköta till sig.

Elektrikern är klar och jag har belysning i badrummet :banana:
Svårt att få en vettig bild där inte allt ser snett ut men ändå :D
1000012707.webp

Just suttit och gått igenom de sista räkningarnba. Alltid likas roligt med extra utgifter till höger och vänster när man är sjukskriven.

Tack gode gud att jag fått godkänt att börja jobba 50% nästa måndag :D :banana:

Jag och mina nya organ firade 3 månader igår. De har fungerat från första stund men kroppen har ju haft annat hittepå för sig men nu verkar det sköta till sig.
Oj är det redan så pass sen din op, vad tiden går! Så skönt att det verkar fungera ❤️

Ger upp. Fick tag på de två sista och har nu ringt varenda vårdgivare jag har och det är ingen av dem. Kan för mitt liv inte komma på vad det annars kan vara. Vi får väl se när det dimper ner en räkning i brevlådan om några veckor.
Det kan inte vara ett resultat av en feltryckning, förutsatt att det är någon slags digital kalender alltså? Typ som en fickringning, fast i form av en kalenderhändelse :D "Min händelse" låter för mig ganska stolpigt och som något en telefon eller dator skulle kunna fylla i med automatiskt ifall man missar att skriva in något i "ämnesraden" så att säga. Om jag t.ex. lägger in en tom påminnelse i min Samsungkalender sparas den som "My event", det bör ju vara motsvarigheten på engelska?

Det kan inte vara ett resultat av en feltryckning, förutsatt att det är någon slags digital kalender alltså? Typ som en fickringning, fast i form av en kalenderhändelse :D "Min händelse" låter för mig ganska stolpigt och som något en telefon eller dator skulle kunna fylla i med automatiskt ifall man missar att skriva in något i "ämnesraden" så att säga. Om jag t.ex. lägger in en tom påminnelse i min Samsungkalender sparas den som "My event", det bör ju vara motsvarigheten på engelska?

Yup, almanackan i mobilen! På svenska ;)

Förhoppningsvis var det ett feltryck. Men jag hade satt det som påminnelse en dag, en timme och tio minuter innan, vilket jag behöver göra för hand sas. Ett mysterium som förhoppningsvis aldrig löses.

Släkting ringde. Hen är just nu i en aggressiv fas och skriker om hur dum jag är och att jag inte fattar någonting. Att ta cellgifter eller inte ändras från dag till dag. Hen behöver hjälp med det mest basala men vägrar ha någon kontakt med äldrevården eller hemtjänsten. Jag börjar bli lite desperat. Jag kan inte flytta till Göteborg från Stockholm. Och hen behöver någon som är på plats att hjälpa till. Hen är verkligen i ett dåligt skick men jag vet inte vad jag ska göra. Får ångest de luxe. Det har kommit ett sms från ett 010 nummer men släkting vågar inte öppna det av rädsla för att det ska försvinna då.

Förbannade telia, excuse my french, som gör det helt hopplöst att avsluta ett abonnemang. Antingen måste man logga in på telia med bank-id, alt skickar de hem en kod i brevlådan. Att gå in i en telia butik med sitt id och be att få avsluta kan man tydligen inte göra. Helt sjukt hur lätt det är att teckna ett abonnemang och ett helvete att avsluta ett.

Sitter här med benet i högläge, snurrig av värktabletter, nyduschad och inlindad i vetflex.
Ska dra igång en ny stickning nu tänkte jag.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 525
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 804
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 662
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 834
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden