Vad gör vi? Del CCXII

Fick en påminnelsefaktura från förvaltaren att jag inte betalat avgiften på min BR. Har det på e-faktura och såg att pengarna dragits den 31 mars. Betalade naturligtvis omedelbart och fick en e-faktura på 0 kr. När jag ringde så visade det sig att det var fel ocr på marsavgiften och att jag då betalt februari två gånger :confused: Sedan fick jag en e-faktura på 0kr. Ringde förvaltaren som bekräftade att jag redan betalat april och kunde strunta i 0 fakturan. Mysko. Jag har aldrig kollat ocr nummret och har dessutom ingenting att jämföra det med.

Nu hoppas jag att det ordnar upp sig och maj faktura har rätt ocr nummer. Det har alltid funkat perfekt innan.

Med sambo i DK blev jag tvungen att försöka få iväg flera stora pallar på några hundra kg innan vi hunnit få ramp som ska ligga på gruset och över större ojämnheter som stoppar palldragaren. Var så jäkla nervös att det inte skulle gå. Men fick jättetrevlig och duktig chaufför som backade in så fint med ett större hörn av lastbilens lift i lagerporten och själv drog på allt. Känner mig 100 kg lättare när det är gjort. Nu ska jag SOVA! 😴🥱❤️

Badat hund
Vit långhårig hund och regn liksom
IMG_4016.webp

Sitter på bussen på väg hem och lyssnar på ”Slutbantat”. Det har varit en lång resa att förstå att min relation till mat är någonting som måste läkas. Jag har alltid varit den som förespråkat balans och suckat tyst när det pratats om bantning i lunchmatsalen. Är man inte värst är det lätt att tro att man är sund. Jag har insett nu att jag ändå har en del arbete att göra. Kanske kan 25 år av destruktiva beteendemönster ändå.. läkas? För min skull. För mina barns skull.

Fy så vimmelkantig av att ha förlorat vätska, ska smutta på ett glas vätskeersättning och ber till högre makter att jag får behålla det. Få vinterkräksjuka lär väl ta bort eventuellt pluss på vågen efter allt gott under påskhelgen 😝, får försöka se det positiva i allt 😆
Ett glas under 10 timmar, så är givetvis fortfarande ökentorr i truten, skulle vilja vräka i mig stooora klunkar vatten men då kommer det upp igen, hållt sig nu faktiskt. Får bara ta vatten i munnen och spotta ut igen. Precis fått hem blåbärssoppa och sockerdricka- det sistnämnda dricker jag väldigt sällan då det är så starkt förknippat med spysjukedricka för mig...Ont i kroppen av febern; ländrygg, bäcken o knän blir alltid värst...Nähä nött säng heeela dan, kanske skulle förflytta mig till soffan och fortsätta nöta där istället....

Jag blir galen, det här är patetiskt. När jag hoppade runt med gipset tappade jag en klump fryst mat, oklart vad på stortån. Och nu gör min stortå rejält ont. Trodde det skulle gå över på någon dag eller två men nu har det varit flera dagar och om något gör det ännu mer ont och jag kan inte stödja på den.

Att trava iväg till VC igen är det sista jag vill, men om det inte blir bättre i slutet av veckan så tror jag att jag får göra det. Folksam kommer tro att jag är försäkringsbedragare.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 491
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 749
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 630
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 801
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka