Vad gör vi? Del CCXII

Nyss lagt om foten och fy så den ser ut!
Fotknölarna är i stort sett borta på bägge sidor, såret har vätskat lite och jag hade svårigheter att sätta nya strips då såret är på utsidan foten vid fotknölen och framåt mot tårna ca 1 dm långt. Eftersom jag gått med ortos så länge nu och även varit bandagerad så har jag en massa gammal hud som fjällar och jag fått klia loss. :crazy:
Vad som verkligen stör mig är att jag skulle lägga om den var sjätte dag, får absolut inte blöta ner den och jag fick även med en klisterkompress typ jätteplåster att sätta över såret och stripsen, men när jag var in på Apoteket hade de inte samma hemma utan jag fick en annan sort.

Nu när jag ska fästa skiten upptäcker jag att den är tät, helt plastöverdragen och ingen som helst andasfunktion. Jag måste alltså försöka få tag på en annan sort i morgon, som tillåter att såret får luft och inte kokar under kompressen. :mad: Jag har inget annat alternativ just nu än att låta det sitta tills jag kommer hem och byta till lindan istället, men jag har inga kompresser att lägga över stripsen och kan inte åka till stallet 23 på kvällen och leta efter förbandsmaterial. :(

Jag har just ringt "Cardio Advice Nurses", dar sjukskoterskor svarar i telefon och man ringer nar man har fragor sa att man inte maste boka tid for sadant som de kan svara pa. Min fraga (om Jag kan anvanda voltaren gel pa de leder dar min RA har "flaired up" och ar inflamerade) har nu skickats vidare till min doktor. Jag googlade inte forran I dag ... efter att Jag smorde in ett kna, en handled, och en fotled tva ganger I gar och en gang tidigt I morse. Det fungerar forvanansvart bra, och Jag behover motionera hjartat sa jag haller mina fingrar I kors och haller den andra tummen ... allt for att fa ett ja.:D🤞

Hemma, himla mysigt med syster. Middag och massor av prat. Kom hem till en ettersur katt som inte fått middag! Skandal! 😾

Mysigt. Sånt är värdefullt.
Katterna jag passar har fri tillgång till torrfoder, det är väldigt skönt.
Men hade en egen katt som kunde ha ätit ihjäl sig på just torrfoder.

Hade Megara haft fri tillgång till torrisar hade hon varit en rullande brun pälsboll på en månad eller mindre. Megara hälsar och undrar vad som är problemet med det.

Lillan hade varit som en liten svart fotboll, utan tvekan. Och troligen bli sjuk också (fröken har ju lite nedsatt njurfunktion nu som senior, och jag tvivlar på att hon skulle dricka tillräckligt om vi säger så..). Själv tittar hon på mig med minen av att "Jamen vadå, en påse om dagen låter LAGOM!" just nu. Hon tycker att det här med begränsningar av mängden mat är ett nedrans hittepå! 🙃

Hade Megara haft fri tillgång till torrisar hade hon varit en rullande brun pälsboll på en månad eller mindre. Megara hälsar och undrar vad som är problemet med det.
Lillan hade varit som en liten svart fotboll, utan tvekan. Och troligen bli sjuk också (fröken har ju lite nedsatt njurfunktion nu som senior, och jag tvivlar på att hon skulle dricka tillräckligt om vi säger så..). Själv tittar hon på mig med minen av att "Jamen vadå, en påse om dagen låter LAGOM!" just nu. Hon tycker att det här med begränsningar av mängden mat är ett nedrans hittepå! 🙃
Vet de som håller med. 😼
Och här tycker Nicke att matte är så jädrans jobbig som försöker få mig att äta tillräckligt ofta och mycket och gör jag inte det så kommer aptitsalvan till örat fram och då gömmer jag mig längst in under sängen 😾
Och Sune undrar varför han inte får slicka i Nickes öron 😿

Så det verkar inte finnas något just LAGOM.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 487
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 747
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 630
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 801
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka