Vad gör vi? Del CCXII

Tömmer kattlĂ„dor och tydligen har Wilma vĂ€ntat pĂ„ det. Innan jag ens hade hunnit fylla pĂ„ mer sand satte hon sig och kissade en flod i det som var kvar, nĂ€r jag precis tömt den och tejpat igen pĂ„sen! đŸ˜Œ

Galen slÀkting. Som pÄstÄr att mobilen inte fungerar, hen Àr tydligen hörselskadad, sÄ tja att höra nÀr mobilen ringer Àr kanske ett problem? Sedan lÄter hen sÀmre och sÀmre och skyller nu allt pÄ att jag köpte mobilen i Stockholm och hen inte gick och köpte en i Göteborg. Jahapp. Tack för det. Nu har hen dessutom blivit sÄ dÀr aggressivt arg och sÀger att hen upprepat samma sak flera gÄnger (iofs sant) och hen har förklarat för mig.

Samtidigt sÀger hen att jag Àr den enda hen har kontakt med - hen har en annan slÀkting men vet inte hur mycket de faktiskt pratar. Och har fruktansvÀrd dödsÄngest. Försökte förklara att hen mÄste boka en tid hos VC for vidare remiss till Ortoped (hen har problem med ryggen) och dÄ skriker hen i telefonen att det hjÀlper inte. Hen gÄr tydligen bara till VC och sÀtter sig och vÀntar dÀr.
Är det sĂ„ schysst att lĂ€mna ut privata delar av nĂ„gon annans liv pĂ„ ett öppet forum?
Jag fÄr en dÄlig kÀnsla av att lÀsa det du skriver om hen.

Galen slÀkting. Som pÄstÄr att mobilen inte fungerar, hen Àr tydligen hörselskadad, sÄ tja att höra nÀr mobilen ringer Àr kanske ett problem? Sedan lÄter hen sÀmre och sÀmre och skyller nu allt pÄ att jag köpte mobilen i Stockholm och hen inte gick och köpte en i Göteborg. Jahapp. Tack för det. Nu har hen dessutom blivit sÄ dÀr aggressivt arg och sÀger att hen upprepat samma sak flera gÄnger (iofs sant) och hen har förklarat för mig.

Samtidigt sÀger hen att jag Àr den enda hen har kontakt med - hen har en annan slÀkting men vet inte hur mycket de faktiskt pratar. Och har fruktansvÀrd dödsÄngest. Försökte förklara att hen mÄste boka en tid hos VC for vidare remiss till Ortoped (hen har problem med ryggen) och dÄ skriker hen i telefonen att det hjÀlper inte. Hen gÄr tydligen bara till VC och sÀtter sig och vÀntar dÀr.
För mig lĂ„ter det inte som om ni har nĂ„gon sorts positiv kommunikation lĂ€ngre. Är det ens hjĂ€lpsamt och stöttande för slĂ€ktingen att ni har kontakt? Det lĂ„ter mest som slĂ€ktingen upplever att du irriterar och stjĂ€lper, vilket du naturligtvis inte gör. Kanske dags att bryta innan du blir helt utmattad?

Är det sĂ„ schysst att lĂ€mna ut privata delar av nĂ„gon annans liv pĂ„ ett öppet forum?
Jag fÄr en dÄlig kÀnsla av att lÀsa det du skriver om hen.

Jag förstÄr att det kan verka som att jag utlÀmnar hen, men för att vara Àrlig, hÀr Àr det enda forumet dÀr jag kan lufta lite utan att antingen fÄ höra att jag borde slÀppa allt, eller att jag mÄste ta hÀnsyn till att hen mÄr dÄligt.

Jag hoppas mycket pÄ onkologen nÀsta vecka. Om hen bara var aggressiv/arg sÄ vore det en sak, men mellan de gÄngerna sÄ mÀrks det hur fruktansvÀrt dÄligt hen mÄr och jag fÄr ont i magen av tanken pÄ att slÀppa kontakten.

Åh gud... sambon snarkar. Ungarna ovanför lĂ„ter som en elefanthord som springer omkring. Jag Ă€r pisstrött och ska jobba imorgon men orkar inte ta mig upp ur sĂ€ngen för att sĂ€ga Ă„t varken sambo eller grannar (grannarna hör inte nĂ€r man knackar pĂ„, sĂ„ man fĂ„r ta i sĂ„ huset skakar för att eventuellt fĂ„ en reaktion.) HĂ„ller nu tummarna för att alla ska bli tysta sĂ„ att jag fĂ„r sova. Är dessutom fruktansvĂ€rt opepp pĂ„ jobb imorgon. Eller ja, opepp pĂ„ typ allt, förutom att mysa med hundarna och gĂ„ i skogen.

Tagit mina insomningstabletter. VÀntar pÄ att de ska börja verka (melatonin och alimazin). InsÄg just att Toronto spelar sin första slutspelsmatch mot Ottawa i natt, men finns inte pÄ kartan att jag orkar stanna uppe till ett i natt.

MÄste bara ner och hÀmta upp tvÀtten.

BĂ„de pĂ„sk- och födelsedagsfirande idag av brorsdottern som fyller 2 Ă„r đŸ„° hos brorsan med familj, mamma och hennes sambo och pappa och hans fru, mysigt 😊. Blev massa himla god pĂ„skmat; bland mycket annat skagenrulltĂ„rta, varmrökt och kallrökt lax, vĂ€sterbottens paj, Ă€gghalvor, potatisgratĂ€ng, pannacottatĂ„rta med mango- och passionsfruktsspegel, cupcake, chokladbollar, vattenmelon och jordgubbar 😍.

Har nu lÀmnat en sur lapp hos grannarna eftersom de inte hör nÀr man knackar pÄ. Lagom nu till att jag la mig i sÀngen igen sÄ börjar en annan grannes hund skÀlla. Jag Àr trött. Jag börjar bli desperat. LÄt mig bara sova för f*n!
Satan sÄ irriterande. Bor i lÀgenhet sedan 2018... tysta grannar i stort. Men grannen ovanför kör utan möbeltassar. Vilket jÀvla skrapande. Har tidigare knappt varit hemma helger eller kvÀllar men sedan 2 Är tillbaka Àr det inte sÄ. HÄller pÄ att bli galen och nu funderar jag pÄ hur jag ska pÄpeka det snyggt.

Eftersom det verkar helt omöjligt att sova lÀngre Àn till 5.30 har jag varit ute och lagt "spÄr" till vovven. Lite köttbullar i en slinga pÄ ca 300 m.

Nu Àr den avklarad och trött och nöjd hund i sÀngen igen. Jag med en kopp kaffe i nÀven och sovande barnbarn snusandes bredvid. Livet Àr gott.

Sitter pÄ bussen med en varm chailatte i min termosmugg. IgÄr tvÀttade jag min kappa och lade undan den för sÀsongen - idag sÀger vÀderprognosen att det ska bli typ 10-12 grader som varmast de kommande tvÄ veckorna (idag: 9 grader som varmast, "kÀnns som 6"..) :meh::arghh::cautious: .

Satan sÄ irriterande. Bor i lÀgenhet sedan 2018... tysta grannar i stort. Men grannen ovanför kör utan möbeltassar. Vilket jÀvla skrapande. Har tidigare knappt varit hemma helger eller kvÀllar men sedan 2 Är tillbaka Àr det inte sÄ. HÄller pÄ att bli galen och nu funderar jag pÄ hur jag ska pÄpeka det snyggt.
Jag har alltid bott i lÀgenhet, aldrig tidigare haft problem, men nu hÄller jag pÄ att bli galen. Jag och sambon hÄller pÄ och funderar kring lÀmplig bostadsort, vi vill ÀndÄ bo mer lantligt till (eller ja, inte storstad iaf) och vi ska verkligen se till att komma bort frÄn att ha grannar ovanför eller under oss...

Sitter pÄ bussen med en varm chailatte i min termosmugg. IgÄr tvÀttade jag min kappa och lade undan den för sÀsongen - idag sÀger vÀderprognosen att det ska bli typ 10-12 grader som varmast de kommande tvÄ veckorna (idag: 9 grader som varmast, "kÀnns som 6"..) :meh::arghh::cautious: .
Jag tÀnker ha kappa pÄ mig pÄ terrÀngbanan idag! Har bokat om tvÀttstugan flera gÄnger nu, inte dags att tvÀtta de varma klÀderna Àn, varken mÀnniskors eller hÀstens.

Jag tÀnker ha kappa pÄ mig pÄ terrÀngbanan idag! Har bokat om tvÀttstugan flera gÄnger nu, inte dags att tvÀtta de varma klÀderna Àn, varken mÀnniskors eller hÀstens.

Det gör du rÀtt i, det kÀndes riktigt kyligt och var duggregn i luften nÀr jag gick hemifrÄn. Jag Àr glad att det var varmt och soligt förra helgen, nÀr jag var groom pÄ distansritt!

Liknande trÄdar

Hemmet Mitt vÀxthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar pÄ huruvida det Àr vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par Är... 2
Svar
39
· Visningar
1 485
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en frÄga frÄn min partner hÀr om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frÄgade vad jag skulle med honom till om det inte Àr... 2
Svar
31
· Visningar
2 737
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. VÀldigt lÄngt inlÀgg, dÄ jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig sjÀlv ocksÄ ;) Jag Àr i 30-Ärs Älder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 629
Relationer TrÀffade min nuvarande sambo för ca 4 Är sedan och vi har ett barn tillsammans som nu Àr ca 2 Är. FörhÄllandet Àr inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 793
Senast: monster1
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka