Vad gör vi? Del CCXII

Fått en bra pyssselidé till kakelplattorna men de ligger i källaren, jag är lat, och jag hittar inte mitt Mod podge lim.
Minns inte hur stora de är heller, så jag kan inte börja mitt pyssel.. Jag får väl ta mig i kragen och gå ner i källaren ändå.

Löser korsord med farfar. Ska åka och köpa städgrejer sen så jag kan göra rent hans dusch. Han klarar inte riktigt att göra rent på golvet och längst ner på väggarna längre.
Det är en stor ynnest och väldigt sällsynt att han ber om hjälp, så jag är väldigt exalterad över att ha fått detta stora uppdrag :love:
"Be om hjälp" var förresten att han nämnde i förbifarten att det inte gick att städa där längre och att han inte sa nej när jag erbjöd mig att göra det.
Vi är alldeles för lika vi två 😅

Härlig dag igår med säsongens två sista åk, pingis och påskbord-ish.

Gick på kvällen ut för att titta lite på stjärnorna och möttes av… norrsken :love:
Aldrig sett! Det började som små pulserande ljus och blev senare det där norrskenet man sett på bild… Två timmar nästan :love:

Så mäktigt. Kände mig väldigt liten. Och lycklig.

IMG_2345.webp

Det är snart mitt på dagen och jag har bara varit utomhus i typ tio minuter när jag morgonkissade hunden.
Det är 4 grader och regn.
Borde gå till pannrumet och elda. Men inte ens det förmår jag mig till. Tar på förskinnstofflorna och en extra tröja istället

Jag ligger på soffan nere med en yllefilt. Det är inte alls uteväder idag :down: Inte ens katten ville vara ute någon längre sväng och då är det illa :D

Hemma. Brrr, 4-5 grader och rått. Önskar det ville regna på riktigt inte bara lite droppar här och där. Fruktansvärt irriterad eftersom jag inte hittar min favo bh och har en svag misstanke om att jag glömde den i tvättmaskinen. Liksom min silduk. Naturligtvis var ingenting kvar när jag gick ner och kollade dagen efter. Plus en liten handduk.

Kass i magen, möjligtvis beroende på frossande av påskgodis. Men nu blir det inte mer på några månader! Däremot äpplen och klementiner.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 482
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 734
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 622
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 783
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka