Vad gör vi? Del CCXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaken nu
Ska äta frukost och läsa lite häst tidningar
Sedan iväg och hämta ut paket
Fylla på mat hos fåglarna ute
Packa medicinlådan
Städa hos djuren

Känns som att det var dags då :angel: :rofl:

Min jobbil är mörkgrå... fast innan jag nyligen tvättade den var den ljust beigegrå #grusvägarijämtland :D

Vår är, eller bör vara, svart men har väl varit grå en tid. När jag berättade för dottern att jag bara tvättat den följde hon upp med ”Så får man ta på den nu?” Vi har sagt att hon inte ska ta på bilen för att den är smutsig 😅

Bra dag igår med träning, jobb, lunchpromenad i skogen, ridtur med äldsta dottern och promenaddejt med en kompis :)

Idag började jag dagen med att träna sen har det gått i jobb. Ska ge mig efter lunch idag då jag ska laga en tand 😴 Sen går det nog i häst ett par timmar då dotterns kompis och hennes mamma kommer med sina två hästar och ska träna på ridbanan inför påskshow på måndag.

Ska bli skönt med långhelg!

Fy, bubblan 😱. En STOR huggorm i hästhagen nu precis när vi var ute. Upptäckte den när shettisen fnös till och sprang åt andra hållet. Tror inte att den bet henne, utan att hon blev rädd när hon såg den! Sedan ville den inte ge sig iväg och det var något lite stressigt med två hästar och en katt i närheten!!

Precis hemkommen från ett akvarie möte
Tur att jag tog ledigt imorgon. Är nu ledig tor-mån
Var väldigt lugnt på jobbet idag.
Mest berodde det nog på att Ikea Uppsala har stängt på obestämd tid.
Vi tvättar deras köks kläder 3 gånger i veckan i vanliga fall. Som ska tvättas, häng torkas och strykas...
Vet du (eller någon annan) varför dom stängt IKEA i Uppsala?
Dom berättade på radion igår att det var stängt, men inte varför, och när jag sökt info om det så hittar jag ingen. Jag är ju nyfiken ;)

Hemma, jäklar också glömde att köpa tvättmedel - ska tvätta imorgon och det är nästan slut. Funderar på om jag orkar åka ut en vända till. Iofs kan jag göra det åt andra hållet och ta med mig resten av ÅV berget. Samt lämna in ett paket på PostNord.

Intressant. Också bara en katt. Använde 12.3 liter Greenwoods på knappt två månader.

Har inte stenkoll på exakt åtgång numera, ärligt talat, ibland går det åt lite mer och ibland lite mindre. Kommer faktiskt inte ihåg exakt hur ofta jag tömmer och skurar ur lådorna (det kan ju påverka en del på totalen, såklart) eftersom jag gör det "när lådan börjar kännas ofräsch" i vanliga fall och det är inte ofta. Räknar hellre med lite marginal i ekonomin om jag behöver höfta lite. Men tror att 10l/månaden stämmer hyfsat fortfarande.Jag har också hellre "för mycket strö" i lådan - det blir ändå klomärken i botten emellanåt :cautious:

Senast ändrad:
Hemma, jäklar också glömde att köpa tvättmedel - ska tvätta imorgon och det är nästan slut. Funderar på om jag orkar åka ut en vända till. Iofs kan jag göra det åt andra hållet och ta med mig resten av ÅV berget. Samt lämna in ett paket på PostNord.
Du har inte funderat på att skriva inköpslista innan du ger dig ut och handlar. Du verkar ofta glömma att köpa saker.

Har inte stenkoll på exakt åtgång numera, ibland går det åt lite mer och ibland lite mindre. Kommer faktiskt inte ihåg exakt hur ofta jag tömmer och skurar ur lådorna (det kan ju påverka en del, såklart) eftersom jag gör det "när lådan börjar kännas ofräsch" i vanliga fall och det är inte ofta. Räknar hellre med lite marginal i ekonomin om jag behöver höfta lite. Jag har också hellre "för mycket strö" i lådan - det blir ändå klomärken i botten emellanåt :cautious:

Megara envisas med att kissa på kanten, trots xxl och liten burma. Vilket gör att jag måste byta relativt ofta, plus då att hon skrapar på väggarna så det har blivit repor. Köpte ny låda för några år sedan men det är nog dags nu. Tack och lov så luktar inte Greenwoods någonting förutom sågspån och när hon precis bajsat.

Klockan ar 5:10 am oc det ar dags att starta dagen. I dag har Jag ett "safety meeting" pa formiddagen sa det blir ingen vits att aka hem emellan. Ugh. Jag kan inte trana om Jag atit nagot pa morgonen sa antingen far Jag hoppa over traningen I dag, eller sa kan Jag inte ata forran efter 12 pa dagen ... Det blir nog att hoppa over traningen misstanker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 741
Senast: tanten
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 10 11 12
Svar
231
· Visningar
7 408
Senast: Lilla
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
413
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 148