Vad gör vi? Del CCIX

Det var väl inte precis bara mig själv jag tänkte på... Och om man väljer att äta på en snabbmatsrestaurang skulle man ju kunna få ett metallsugrör som man sedan sorterar på rätt plats. Istället för ett pappsugrör som slänga.

Forst och framst undrar Jag hur en snabbmats restaurang ska kunna diska sugror, Jag tror inte att det gar. For det andra sa misstanker jag att de skulle forsvinna valdigt fort da de ju inte ar lika billiga som papp eller plast sugror.

I gar sag Jag en snutt pa nyheterna dar de interviewed en barrista som svarade att hon onskade att de fick ha metallsugror i stallet, men det far de inte. Jag misstanker att det kan ha med rengoringen att gora.

Tvättar. :nailbiting:
Tredje maskinen än sålänge var dags nu att göra ett försök då vissa plagg börjat ta slut i lådorna.
Tur jag har mycket trä hemma, för anledningen till varför mitt avlopp har krånglat så mycket senare tiden är det ingen som har svar på. Ett stort mysterium. 😅

Forst och framst undrar Jag hur en snabbmats restaurang ska kunna diska sugror, Jag tror inte att det gar. For det andra sa misstanker jag att de skulle forsvinna valdigt fort da de ju inte ar lika billiga som papp eller plast sugror.

I gar sag Jag en snutt pa nyheterna dar de interviewed en barrista som svarade att hon onskade att de fick ha metallsugror i stallet, men det far de inte. Jag misstanker att det kan ha med rengoringen att gora.
Jag diskar mina i diskmaskinen, blir de inte rena där?

Kunde först inte somna i natt och sedan när jag äntligen gjorde det vaknade jag en timme senare med fullt utvecklad migrän. Är rysligt trött på det. Har tagit en massa värktabletter och sånt där och kan nu vara uppe, men har fortfarande huvudvärk och fryser så jag skakar. Tror jag ska vila lite till ändå. Åt lite salta kex för några minuter sedan som första mål i dag för att få mig något och de verkar jag få behålla så ser fram emot mat sedan.

Men det är soligt och fint ute i alla fall! Läste om bussproblemen här också tidigare, tur i oturen med migrän i dag, hoppas det inte är kvar i morgon!

Jag har en liten ... lang ... diskborste till mina och vet att jag har missat ibland om jag tillexempel haft milkshake. Numera ar jag mycket mer noga med rengorningen av insidan av mina metall sugror.
Aha, sådan har jag också, men dricker ju mest loka vatten ur mina. Har aldrig druckit milkshake ur dem. :) Då blir det ju lite annat förstås. :)

Åkt lite lunchskidor i solen.
Jag sitter nu och glassar med ett litet glas bubbel, eftermiddagsljuset är otroligt. Sambon sitter i möte en stund till, och jag ska ägna tiden åt att kolla runt på lite ställen att åka till/hotell för hösten eller nästa år.

Jävligt oklart hur mitt liv blev såhär fint, OCH tryggt. :love:
Inte bara dag till dag längre.
Tänker att det är bättre att vara tacksam och jobba på, hellre än att ha dåligt samvete för att jag är "för tillfreds med livet".
Men det är tydligen svårt det med ibland :bag:

Vi inleder tredje veckan hemma från jobb och skola, sonens vattkoppor är fortfarande ett aber och efter kontakt med läkare igår så har vi nu ett läkarintyg och order om att det ännu inte är läge att återgå till skolan. Suck.
Mailade jobbet (den väg de vill ha in dylik info) och har inte fått något som helst svar. Faktiskt är det enda jag hört från dem sedan min första sjukanmälan ett "Stäng Timeplan" (dvs lås månaden i lönesystemet.) Ingenting annat. Inte ens en bekräftelse på att de mottagit sjuk-/vab-anmälan... Nå det kanske är det normala förfarandet på arbetsplatser över lag, men det ger mig ångest.

Är glad att sonen är pigg som en lärka trots sina vattkoppor i allafall, han hade kunnat må så himla mycket sämre liksom. Jag minns ju hur jag mådde när jag hade dem som liten. Huuuu!

Jag tänkte hon menade typ pappmuggar med sugrör? Det inte gott att dricka ur pappmuggar, tycker jag, bökigt också att hålla i, tex Max muggar. Vill ha lock och sugrör själv. :)
Jag dricker hellre direkt ur muggen än med sugrör. Enda gången jag använder sugrör är de få gånger jag kör bil och svängt förbi MAX eller McD. När jag köpt kaffe så är det bara första klunkarna som locket får sitta på, sen sliter jag av det och dricker utan.

Idag har jag och vov varit till stallet och de har även blivit borstade ute då de börjat fälla. Fåntratts underull är så väldigt mjuk och fin, synd man inte kan använda det till något. Vi passade även på att köpa hundmat, lite mat till mig och prylar till köket. Nu strax ska jag halta iväg till tvättstugan och sedan laga en stor gratäng som får bli matlådor och middag till undertecknad. :d

Ser tv. Fryser. Ska ta på mig varmare kläder. Elementet är av och det är 22 grader inne, ändå känns det kallt, tror det drar från fönstret … ska slå på elementet tror jag faktiskt.

Trött. Huvudvärk. Sur.

Måste ta upp med chefen att jag känner mig "utanför" eller åsidosatt eller vad jag nu ska säga, av resten av arbetsgruppen. Jag får inte veta nånting av vad som händer. Men jag vet inte hur jag ska ta upp det utan att det blir värre..
För att vara en riktig gnällkäring, ungdomarna är lite svåra att jobba med..

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 357
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 024
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 144
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn